Werkgevers investeren meer in kerstpakketten door personeelstekort


Kerstpakketten kosten dit jaar gemiddeld ruim 50 euro, een stijging ten opzichte van de 45 euro vorig jaar, blijkt uit een rondgang van het ANP. Voor werkgevers zijn kerstpakketten een belangrijk middel om hun waardering voor personeel te tonen, zeker in een krappe arbeidsmarkt.
Volgens brancheorganisatie Promotional Product Professionals (PPP) nemen bedrijven steeds vaker extra budgetten op voor eindejaarsgeschenken. Zo verkoopt Kerstpakketten.nl pakketten van 150 euro of meer, terwijl cadeaubonnen van 300 euro geen uitzondering meer zijn. ‘Mensen willen gewaardeerd worden, anders gaan ze lopen,’ aldus Julie Poierrié van Kerstpakketten.nl.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijTeamleider Online
AVROTROSCommunications Director
World Press PhotoElektrische aanstekers
Niet alleen het aantal pakketten stijgt, inmiddels ruim 8 miljoen dit jaar, ook de inhoud verandert. Alcohol wordt minder vaak opgenomen, deels vanwege belastingvoordelen bij etenswaren en om tegemoet te komen aan diversere werknemersgroepen. Populaire geschenken zijn praktische en blijvende items zoals plaids, lampjes en elektrische aanstekers, waarmee warmte en gezelligheid centraal staan.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid