Overslaan en naar de inhoud gaan

Colgate lanceert eerste social campagne: Courageous Smile

Colgate Palmolive Nederland wil optimisme stimuleren en werkt daarvoor samen met de Optimistenbond
Colgate lanceert eerste social campagne: Courageous Smile
Colgate lanceert eerste social campagne: Courageous Smile
© Colgate
Colgate lanceert eerste social campagne: Courageous Smile
Colgate lanceert eerste social campagne: Courageous Smile
© Colgate

Mondhygiënemerk Colgate wil het dagelijkse optimisme stimuleren voor een betere wereld en lanceert daarvoor een nieuwe social campagne, Courageous Smile. Het merk stelt dat 2020 het jaar is waarin de Colgate-glimlach belangrijker wordt in de communicatie. Daarom, zo legt Colgate uit, heeft het besloten om de glimlach centraal te stellen in de nieuwe campagne die ontwikkeld is door Redfuse. Het merk wil laten zien hoe krachtig een glimlach kan zijn in de strijd tegen vooroordelen en tegenspoed in de wereld. 

related partner content for mobile comes here

Colgate Equity - Courageous Smiles (30sec) Netherlands

Optimistenbond

Naast de nieuwe campagne, die vandaag live gaat, wil Colgate, onderdeel van Colgate Palmolive, nog verder gaan door een golf van optimisme bij haar werknemers en consumenten aan te wakkeren, eerst lokaal, dan regionaal en vervolgens internationaal. Hiervoor heeft Colgate de krachten gebundeld met de Optimistenbond, de Nederlandse tak van de internationale vereniging ‘Optimists without Borders'.

'Glimlach in het DNA'

Sophie Bailly Maître, general manager Oral Care Colgate Palmolive Europe Colgate geeft uitleg over het doel van de campagne: ‘Bij Colgate is de glimlach altijd al het hart van het DNA geweest: het helpt ons gevoel van eigenwaarde op te bouwen’, begint. Vandaag de dag zijn we aanwezig in de huishoudens van meer dan 60% van de wereldbevolking en daarom willen we meer doen en een stap verder gaan met onze initiatieven. Ons ambitieuze doel is om het optimisme te stimuleren en hoe kan dat beter dan door samen te werken met de Optimistenbond Nederland? Samen zullen wij de gereedschappen leveren om het optimisme in ons dagelijkse leven aan te moedigen.’ 

‘Colgate-Palmolive heeft met de keuze voor een Courageous Smile de kern geraakt van wat Optimisten Zonder Grenzen in gang wilde zetten, vertelt Katharina Müllen, erevoorzitter Optimistenbond: ‘Vertrouwen, verantwoordelijkheid, oplossingsgerichtheid, constructieve actie. Waarden die ons bewustzijn richten op wat mogelijk is met vereende krachten in plaats van bij de pakken neer te zitten.

Pessimisme bestrijden

Het bedrijf benadrukt dat iedereen een verschil kan maken: ‘Om het pessimisme in de maatschappij te bestrijden, is er een ding wat we allemaal bezitten, en in kunnen zetten voor meer optimisme: de glimlach.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in