Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com lanceert campagne voor de feestdagen met vernieuwde merkbelofte

De webshop profileert zich als 'De winkel van ons allemaal', wat moet laten zien dat het zijn doelgroep begrijpt.

Webwinkel bol.com heeft in samenwerking met Dept een nieuwe propositie opgezet: ‘De winkel van ons allemaal’. De eerste concrete uitwerking hiervan is een campagne voor Sinterklaas.

related partner content for mobile comes here

‘Met deze belofte willen we laten zien dat we Nederlanders en Vlamingen begrijpen’, verklaart Dries Poels, head of branding & marketing communications bij bol.com. ‘Wij snappen welke rol onze producten in hun leven vervullen. Je koopt een gourmetstel bijvoorbeeld niet om er alleen eten mee te bereiden, je koopt hem om een gezellige avond met vrienden of familie te hebben. We willen laten zien dat we dit soort lokale gewoontes, subculturen en situaties herkennen.’

De feestdagen zijn volgens Poels een ideaal moment om Nederlanders en Belgen kennis te laten maken met het vernieuwde concept. De commercials moeten verschillende doelgroepen aanspreken. De video ‘De winkel van jong en oud’ is bijvoorbeeld gericht op de oudere doelgroep, die niet meer alle trends volgt. De Sint leest voor wat er op een verlanglijstje staat. Hij weet duidelijk niet om welk cadeau het gaat. De commercial eindigt met: ‘De winkel van jong en oud. Bekijk nu op Bol.com de populairste cadeaus voor kids.’

De video's worden uitgerold op social media en televisie. 

Credits

Verantwoordelijk bij de klant: Boukje Taphoorn, Eva Ruiz, Dries Poels, Matthieu Couvreur, Niels Moes, Daan Wouters, Marjolein Verkerk
Strategie: Marcel van der Heijden, Sahel Setorg
Account: Thomas van Slooten, Daan Hülsmann
Project: Stephanie Legue, Fleur Corman
Creative Director: Japie Stoppelenburg
Creatives: Bob Toorenaar, Bas Heijnis, Jaël Gradenwitz, Ferdy Joosen, Sander Vanermen (Gents) en Pieter De Baets (Gents)
Producer: Peter van den Heuvel - Damen
Regisseur: Joris Dommels
Producer: Sandra Wamelink
Productiemaatschappij: The Board Room
Offline: MRTN
Music: Amp Amsterdam
Audiomix & Sound Design: Earforce
Grading: de Grot

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Edgar Molenaars

'Webwinkel bol.com heeft in samenwerking met Dept een nieuwe propositie opgezet: ‘De winkel van ons allemaal’.' Dat was toch het thema dat Etcetera al lang geleden voor Bol.com lanceerde en succesvol in de markt zette?

Freek de Jong

Ik snap het niet. Dezelfde onderbroekenlol als Etcetera maar deze keer niet grappig.

Peter van Leeuwen

Wat ‘n ongelooflijke hoeveelheid mensen aan klanten- en bureauzijde* om ‘n bestaand thema een minder impactvolle invulling te geven!
(*Zie credits)

Margot Bouwman

Eens met de vorige reacties. Deze merkbelofte is niet nieuw. Niet eens vernieuwd. Als we terug gaan naar die tijd en campagne, dan graag met mummiepak!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in