Overslaan en naar de inhoud gaan

Ardanta wil met Mark Tuitert 'het ijs breken' over praten over leven en dood

De oud-Olympisch kampioen schaatsen Mark Tuitert stimuleert Nederlanders om het gesprek aan te gaan over de dood.
mark Tuitert campagne
Campagnebeeld
© Afbeelding: aangeleverd
mark Tuitert campagne
Campagnebeeld
© Afbeelding: aangeleverd

Uitvaartverzekeraar Ardanta, een merk van a.s.r., lanceert vandaag een campagne om Nederlanders te stimuleren om een 'fijn en open gesprek te voeren over het leven en de dood'. Bij de campagne hoort een video waarin oud-Olympisch kampioen Mark Tuitert de hoofdrol speelt. 

related partner content for mobile comes here

Volgens Ardanta denkt 21 procent van de Nederlanders niet na over praten over de dood. Veel mensen die dat wél willen doen, vinden het volgens de uitvaartverzekeraar een moeilijk onderwerp. En dat terwijl nabestaanden vaak juist benieuwd zijn naar de uitvaartwensen. Tijd om het ijs te breken, aldus Tuitert in de campagnevideo die hieronder te bekijken is.

De dood hoort bij het leven

Ardanta wil met de campagne duidelijk maken dat een gesprek over de dood niet confronterend hoeft te zijn als je praat over het leven, waar de dood bij hoort. De uitvaartverzekeraar hoopt de campagne voor Nederlanders het duwtje in de rug is om er deze zomer 'op een luchtige manier' te praten met familie en vrienden. 

Tuitert doet dat ook, door antwoord te geven op zogeheten levensvragen. De uitvaartverzekeraar deelt de campagnevideo via socials en media. Ook zet het bedrijf deze zomer een promotieteam in dat in vijf Nederlandse steden waterijsjes uitdeelt in combinatie met een flyer. Op die flyer staat een levensvraag, bijvoorbeeld 'wat was je mooiste concert?'

De campagne is ontwikkeld door Van Santen Netwerk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in