Overslaan en naar de inhoud gaan

Eneco's 'We doen het nu'-campagne wil de energietransitie versnellen

De campagne focust zich op interne en externe communicatie, om mensen aan te sporen om nú stappen te zetten op klimaatvlak.
Eneco campagne
Een campagnebeeld
© Afbeelding: aangeleverd
Eneco campagne
Een campagnebeeld
© Afbeelding: aangeleverd

Eneco start een campagne met de naam 'We doen het nu' om mensen te enthousiasmeren 'die volgende duurzame stap vandaag te zetten.' De campagneslogan past bij de ambitie van Eneco om in 2035 klimaatneutraal te zijn, zowel met zijn eigen activiteiten als in de levering van energie aan klanten. Het energiebedrijf gebruikt 'We doen het nu' zowel voor externe communicatie als binnen de organisatie, onder andere door medewerkers te betrekken als merkambassadeur.

related partner content for mobile comes here

Vragen erkennen en antwoorden bieden

In de campagne erkent Eneco dat Nederlanders vragen hebben over verduurzamen en geeft het bedrijf naar eigen zeggen antwoorden en oplossingen die binnen handbereik liggen. 

De Eneco-campagne volgt na de herpositionering van het bedrijf, dat onlangs Publicis Groupe koos als nieuw lead agency in Nederland en België. Publicis ontwikkelde de nieuwste campagne en rolt 'm eind juli uit in Nederland. België volgt in september. De campagne verschijnt onder meer op radio, tv, digital out of home, social media en display. Eneco richt zich op corporate, b2b en b2c. 

Publicis zegt dat AdGreen bij de productie toezicht hield op het 'duurzamer maken van de reclamespot en de ecologische voetafdruk van de hele productie werd in kaart gebracht en geminimaliseerd.' 

Friso Ludenhoff, ECD Publicis Groupe: 'Mensen weten echt wel dat we een klimaatprobleem hebben. Daar hoeven we ze niet meer van te overtuigen. Als we met doom-scenario’s komen, zorgt dat er alleen maar voor dat de luiken dicht gaan. Het is té negatief. In deze campagne focussen we ons op wat er wél gebeurt. Positief, actief en met veel energie. Het is een campagne die laat zien wat we nu allemaal doen. In sommige gevallen zelfs live. We laten de versnelling zien. Geen mooie beloftes over de toekomst, maar een concreet verhaal met voorbeelden. Want als we in 2035 klimaatneutraal willen zijn, moeten we nu heel hard aan de bak.'

Credits:

Adverteerder: Eneco 
Campagne: We doen het nu 
Creatief bureau: Publicis Groupe 
Regie: Gregory Ohrel 
Productie: Producteur Provocateur  
Line productie: Drbarefoot 
Editor & VFX supervisor Hans Desmet 
Mediabureau: Mindshare.Greenhouse  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in