Overslaan en naar de inhoud gaan

Ajax-coach Farioli geëerd met eigen olijfolie: 'Een creatief bedankje'

Het idee -met vette knipoog- komt uit de koker van Natwerk.
farioli
Francesco Farioli wordt geëerd met een eigen olijfolie.
farioli
Francesco Farioli wordt geëerd met een eigen olijfolie.

Francesco Farioli, de Ajax-coach die maandag z'n vertrek aankondigde, is door een groep fans geëerd met een eigen olijfolie. De begeleidende social-video -inclusief dikke, Amsterdamse knipoog- is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Natwerk.

Hoewel Ajax dit seizoen op een haar na geen kampioen werd, heeft Farioli toch uitstekend werk geleverd, vinden de initiatiefnemers. 'Hij heeft het team uit een diep dal getrokken en weer laten voetballen.' Er wordt zelfs -lichtelijk overdreven- gesproken van een wederopstanding van de club. Daarom is er een speciale olijfolie uitgebracht: Farioli – olio extra vergine de Toscane.

Creatief bedankje

De 36-jarige Farioli, geboren in Toscane, bracht volgens de initiatiefnemers meer dan alleen tactiek. 'Hij gaf rust in de storm, liet ons weer hoopvol naar het veld kijken. Dat gevoel willen we vasthouden én eren. Dit is ons creatieve bedankje.'

De keuze voor olijfolie mag geen toeval heten; het is een verwijzing naar de roots van Farioli. 'Italië heeft ons twee prachtige dingen gebracht: olijfolie en een toptrainer. Die hebben we nu samengebracht. We hopen bovendien deze hectische Ajax-week -waarin we niet kampioen werden- toch een beetje vrolijk af te sluiten', aldus de fans.

Kleine oplage

En waar is de olijfolie verkrijgbaar? Reinier Steures van Natwerk: 'Er wordt nu een kleine oplage gemaakt om weg te geven. Maar mocht de vraag groot zijn...'

De video (met onversneden Amsterdamse voice-over en een Farioli-look-a-like) wordt via de social-kanalen van Natwerk uitgerold.

Credits:
Concept: Natwerk x Fanshoppi
Director & DOP: Ciel Bertrams
Gaffer: Auke de Vries @ Maloney
Sound design: MacLoud
Casting: Blue Circle
Olie: Meeuwig
Bureau: Natwerk

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee
Eric Shriber

Dat had natuurlijk Ravioli moeten zijn

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in