
Francesco Farioli, de Ajax-coach die maandag z'n vertrek aankondigde, is door een groep fans geëerd met een eigen olijfolie. De begeleidende social-video -inclusief dikke, Amsterdamse knipoog- is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Natwerk.
Hoewel Ajax dit seizoen op een haar na geen kampioen werd, heeft Farioli toch uitstekend werk geleverd, vinden de initiatiefnemers. 'Hij heeft het team uit een diep dal getrokken en weer laten voetballen.' Er wordt zelfs -lichtelijk overdreven- gesproken van een wederopstanding van de club. Daarom is er een speciale olijfolie uitgebracht: Farioli – olio extra vergine de Toscane.
Creatief bedankje
De 36-jarige Farioli, geboren in Toscane, bracht volgens de initiatiefnemers meer dan alleen tactiek. 'Hij gaf rust in de storm, liet ons weer hoopvol naar het veld kijken. Dat gevoel willen we vasthouden én eren. Dit is ons creatieve bedankje.'
De keuze voor olijfolie mag geen toeval heten; het is een verwijzing naar de roots van Farioli. 'Italië heeft ons twee prachtige dingen gebracht: olijfolie en een toptrainer. Die hebben we nu samengebracht. We hopen bovendien deze hectische Ajax-week -waarin we niet kampioen werden- toch een beetje vrolijk af te sluiten', aldus de fans.
Vacatures
Senior Contentspecialist
dpg mediaAccountmanager (digital) Intermediairs bij Ster
SterMarketing Manager
FloramediaKleine oplage
En waar is de olijfolie verkrijgbaar? Reinier Steures van Natwerk: 'Er wordt nu een kleine oplage gemaakt om weg te geven. Maar mocht de vraag groot zijn...'
De video (met onversneden Amsterdamse voice-over en een Farioli-look-a-like) wordt via de social-kanalen van Natwerk uitgerold.
Credits:
Concept: Natwerk x Fanshoppi
Director & DOP: Ciel Bertrams
Gaffer: Auke de Vries @ Maloney
Sound design: MacLoud
Casting: Blue Circle
Olie: Meeuwig
Bureau: Natwerk
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonneeDat had natuurlijk Ravioli moeten zijn