Overslaan en naar de inhoud gaan

ADCN maakt boek voor Zwier Veldhoen

De ADCN vraagt ‘een ieder die Zwier kende’, om bijdragen te leveren voor een heus ADCN-Zwier-boek. Dat kan tot maandag 22 april einde…
Zwier Veldhoen
Zwier Veldhoen
Zwier Veldhoen
Zwier Veldhoen

Zwier Veldhoen, die vorige week plotseling overleed, was een van de beste creatieven van Nederland. Vrienden, vakgenoten en de ADCN doen nu een oproep aan iedereen die Zwier kende om iets te creëren voor een boek, dat binnenkort zal worden overhandigd aan zijn familie.

related partner content for mobile comes here

We vragen je om even te stoppen met denken, met je dagelijkse drive voor merken en te denken aan slechts 1 man. Als je hem kent: schrijf, verf, fotografeer, app, borduur, punnik… jouw anekdote, jouw verhaal of herinnering.
‘Zodat we een ADCN-Zwier-boek hebben. Niet ergens een vermelding dat Zwier maar liefst tientallen Lampen won door de jaren heen. Maar honderden creatieve “familieleden” die hem danken in 1 boek.’

Inspiratie is voor amateurs

Veldhoen, die schitterend werk maakte als ‘Moderne technieken’ voor Planet Internet en de commercial met Dick Advocaat voor Calvé (onder heel veel meer), kon uiterst scherp, maar geestig uit de hoek komen.

Zo gaf hij in een speciale editie van Creatie over copy, najaar 2015, als antwoord op de vraag: Wat doe je om ‘n ‘writer’s block’ te deblokkeren? ‘Wij copywriters schrijven in opdracht. Kunstenaar-schrijvers kunnen opdrogen, omdat ze niet weten waarover ze zouden moeten schrijven. Dat probleem kennen reclameschrijvers niet. Een writer’s block in de reclame is aanstellerig gedrag van semi-artiesten. In ons vak geldt: inspiration is for amateurs.’

Maar hij kon zich ook filosofischer uitdrukken. In een later interview, toen hij n=5 verliet, werd hem gevraagd wat volmaakt geluk volgens hem was. Waarop hij antwoorde: ‘Geluk is fragmentarisch, denk ik. Het komt en gaat. Geluk ervaar je meestal als het al gegaan is. Als het al voorbij is. Heel soms besef je het terwijl je het bent. Dat is misschien volkomen geluk.’

Het boek voor Zwier is een initiatief van ADCN, de club voor creativiteit, en wordt samengesteld door: Fabian Sapthu, Patrick van der Gronde, Emilio de Haan, Jelani Isaacs en Dinesh Sonak. Zwier was een zeer gewaardeerd lid van de club: Winnaar van vele Lampen, veelvoudig Jurylid en zeer actief onder andere rondom de Radio Creativity Labs van ADCN en Qmusic.’

Dierbare herinneringen, anekdotes, odes – al het materiaal voor het boek kan zoals gezegd tot maandag 22 april einde dag worden opgestuurd. Je kan je bijdrage – ‘een inhakertje zou Zwier zeggen’– mailen naar adcn@adcn.nl.

Zwier Veldhoen in Creatie
Zwier Veldhoen in Creatie
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in