Overslaan en naar de inhoud gaan

We Are Pi Amsterdam is Ad Age Small Agency of the Year

Het afgelopen jaar heeft het bureau werk verricht voor verschillende grote merken als WeTransfer, Netflix en Desperados.
Pi
Still uit de docu Migrant Sound van We Are Pi
Pi
Still uit de docu Migrant Sound van We Are Pi

We Are Pi uit Amsterdam is door Ad Age uitgeroepen tot International Small Agency of the Year. Deze award wordt jaarlijks uitgereikt door het internationale platform.

related partner content for mobile comes here

Het bureau is acht jaar geleden ontstaan toen vier creatieven van Wieden + Kennedy Amsterdam besloten om voor zichzelf te beginnen. De dag van oprichting viel op 14 maart, ook wel bekend als internationale pi-dag. Vandaar dan ook de naam We Are Pi. Het bureau bestaat nu uit 35 werknemers. 

De afgelopen twaalf maanden heeft het bureau nieuwe merken aan het klantenbestand kunnen toevoegen, waaronder Intersport, Urbanears, WeTransfer, Nike, Desigual en Netflix. Daarnaast kon het bureau al merken als Heineken, Nikon, Desperados, Lego en Ted tot zich rekenen als klant. In 2017 bedroeg de omzet zo'n €2,9 miljoen, vorig jaar ging het om zo'n €3,3 miljoen.

Dit jaar begon We are Pi zich ook te focussen op de creatie van entertainment en content met de lancering van Pi Studios. Met deze tak werd een Webby binnengehaald, dankzij de vierdelige documentaire Migrant Sound als co-creatie met Boiler Room. De serie behandelde de invloed van het Caribische gebied op muziek uit het Verenigd Koninkrijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in