Overslaan en naar de inhoud gaan

Vlaamse creatieven Ostyn, Staes en Dalla-Riva leiden Joe Public in Antwerpen

Joe Public presenteert 'creatief topteam' in nieuwe vestiging in België. Het drietal is gecharmeerd van de 'creatieve durf' van het bureau.
Vlaamse creatieven leiden Joe Public in Antwerpen
Vlaamse creatieven leiden Joe Public in Antwerpen

Manuel Ostyn en Pieter Staes gaan als creative directors de nieuwe vestiging van Joe Public in Antwerpen leiden. Mélanie Dalla-Riva wordt strategy director van de Vlaamse vestiging. Het drietal staat in België bekend als topcreatieven en werkte hiervoor in soortgelijke functies bij reclamebureau Wunderman in Antwerpen.  

related partner content for mobile comes here

Het nieuws van de nieuwe vestiging werd vorige week bekendgemaakt, waarover Adformatie berichtte. Joe Public is nu actief in Amsterdam, Johannesburg en dus ook in Antwerpen, waarvan bovendien digitaal bureau Springbok partner is. De komende jaren wordt het zogenoemde Take away advertising-model van Joe Public verder internationaal uitgerold, aldus het bureau.

Pretentieloze aanpak

Ostyn zegt: 'Ik was vrij snel gecharmeerd van de nuchtere Take away-aanpak van Joe Public, die getuigt van creatieve durf. De oprichters in Nederland (Antoine Houtsma en Jeroen van Eck, red.) hebben daarmee mijn respect verdiend, maar volgens mij is het ook een pretentieloze aanpak die zuurstof biedt aan creativiteit om z'n economische meerwaarde te bewijzen. En dat doe ik graag.'

Dalla-Riva vult aan: 'Ook niet geheel onbelangrijk binnen dit model: geen pitches. Opdrachtgevers zijn vrij om te komen en gaan. We hebben uiteraard liever dat ze komen, want we bouwen graag een merken, maar pitches en vaste contracten dragen daar niet aan bij.'

Staes licht toe: 'De kantoren in Zuid-Afrika en Nederland bewijzen dat het model werkt, dat kan ook niet anders in een netwerk waar creatieven en strategen het voor het zeggen hebben. Ik kan dat als creatief alleen maar toejuichen.'

De absolute top

‘In België is dit nieuws ingeslagen als een bom!’, laat Antoine Houtsma desgevraagd weten. ‘Weliswaar beginnen we ‘maar’ in België, maar wel met de absolute top. Op naar Londen, Berlijn, Parijs, Madrid en Milaan’, besluit hij met een knipoog.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in