Overslaan en naar de inhoud gaan

#trending: Laat je tracken door Meta, pretty please?

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.
Meta commercial
Meta commercial

Social media hebben de afgelopen jaren nogal wat imagoschade opgelopen. Waar we eerst enthousiast waren om makkelijk in contact te blijven met je vrienden, zijn we ons nu meer en meer bewust van de keerzijde. Onze privacy staat daarbij op nummer 1. Apple haakte al eerder slim in op de behoefte aan meer privacy en niet zonder resultaat. Meta schat in dat het dataverlies ze dit jaar een slordige 10 miljard dollar zal kosten. In een poging het tij te keren, kwamen ze deze week met een campagne: 

related partner content for mobile comes here

In de ‘Good Ideas Deserve To Be Found’ campagne ligt de focus vooral op kleine, lokale en vooral groene bedrijven die enkel met hulp van gepersonaliseerde ads goed gevonden kunnen worden. Het is slim van Meta dat ze deze ‘do it for them’ invalshoek kiezen, want voor de extra omzet van het giga techbedrijf zullen mensen niet snel geneigd zijn hun tracking weer aan te zetten. 

Persoonlijk zet ik er een groot vraagteken bij of mensen door deze campagne begrijpen wat de waarde is van tracking. Uiteindelijk is het grote data-vretende Meta-monster niet zo makkelijk te verbloemen en vrees ik dat de opt-outs voor tracking alleen maar zullen toenemen. 

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, schrijft wekelijks #trending. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in