Overslaan en naar de inhoud gaan

FNV maakt pr-event van Gall & Gall-staking: met cocktails en ligstoelen op stoep hoofdkantoor

FNV: ‘Dertig drankverkopers eventjes in de relaxstand. Op de stoep van moederbedrijf Ahold Delhaize gedragen ze zich een paar uur als…
Relaxen 'like a boss'
Relaxen 'like a boss'
© Shutterstock
Relaxen 'like a boss'
Relaxen 'like a boss'
© Shutterstock

Winkelpersoneel van Gall & Gall legt donderdag voor de vijfde keer (en vrijdag voor de zesde keer), het werk neer. Het bod dat Ahold Delhaize – na een reeks onderhandelingen - op tafel heeft liggen, een loonsverhoging van 3,6 procent, is voor hen onvoldoende.

related partner content for mobile comes here

Nu sluiten niet alleen de deuren van zo’n honderd winkels door het hele land, onder aanvoering van FNV wordt ook een kleine pr-stunt uitgehaald. Zo’n dertig drankverkopers van Gall & Gall posteren zich - in een ligstoel, cocktail in de hand - op de stoep van moederbedrijf Ahold Delhaize in Zaandam om even helemaal in ‘de relaxstand te gaan’. FNV: ‘Zo gedragen ze zich een paar uur als ceo.’ De boodschap? ‘Zij laten hiermee zien dat er geen moer klopt van de verhoudingen binnen het concern. Topman Frans Muller mocht vorig jaar 5,7 miljoen euro in zijn zak stoppen, maar voor de gewone medewerker van Gall & Gall blijft er bijna niks over. Die moet het doen met een salaris waarmee hij straks niet eens zijn vaste lasten meer kan betalen.’

Hoofd boven water

De looneis die er ligt, is een plus van 5 procent. FNV: ‘En de lonen dienen mee te groeien met de stijgende prijzen van huis, boodschappen en stroom. Ook willen de werknemers hun zaterdagtoeslagen houden.’ De woordvoerder van de FVN stelt dat veel medewerkers maar net iets meer dan het minimumloon krijgen. ‘Met dit loonbod van de directie houden zij nooit het hoofd boven water.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in