Overslaan en naar de inhoud gaan

Viral van de Week: 3D-billboard voor jarige Nike Air Max

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.
foto van 3D billboard van Nike
foto van 3D billboard van Nike

De Nike Air Max bestaat deze week 35 jaar en dat vierde Nike met een 3D-advertentie van deze iconische sneaker. Wie het wereldberoemde kruispunt bij Shinjuku in Tokio deze week passeerde, zag een gigantische schoen uit het kantoorgebouw komen. Op social speelt 3D een steeds grotere rol, zeker als het om social shopping gaat. 

related partner content for mobile comes here
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Ook zo’n hekel aan drukke winkelstraten en krappe pashokjes, maar wil je wel eerst passen voor je iets koopt? Augmented Reality (AR) is here to the rescue! Zo kwam @kyliecosmetics met een filter om jouw perfecte kleur lipstick te vinden en pas je met @gucci nieuwe schoenen. Maar je kunt ook een stapje verder gaan en een hele online winkel openen zoals H&M onlangs aankondigde:

Met paspoppen en kledingrekken, lijkt de meta-winkel tot nu toe behoorlijk op de ouderwetse offline variant. Snapchat brengt de twee nog meer bij elkaar en kondigde vorige week ‘custom landmarkers’ aan. Daarmee kun je elk gebouw een magisch 3D-tintje geven en een brand experience toevoegen aan wat normaal toch een wat saaie gevel is. De opties zijn eindeloos!

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, schrijft wekelijks de trend van de week. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in