Overslaan en naar de inhoud gaan

Towel Media en Bruut Amsterdam fuseren en gaan verder als Bruut

Bruut Amsterdam-oprichter Deniz Alkaç verlaat het bedrijf, maar blijft wel adviseur en aandeelhouder.
Towel Media en Bruut Amsterdam
Geert (l) en Deniz
© Afbeelding: aangeleverd
Towel Media en Bruut Amsterdam
Geert (l) en Deniz
© Afbeelding: aangeleverd

Bruut Amsterdam en Towel Media, twee bedrijven die branded content produceren, fuseren en gaan verder onder de naam Bruut. Deniz Alkaç, oprichter van Bruut Amsterdam, verlaat na tien jaar het bedrijf maar blijft aandeelhouder en adviseur.

related partner content for mobile comes here

Geert Doek, oprichter van Towel Media, blijft ook aandeelhouder. Een team van Towel Media krijgt de operationele leiding over het nieuwe bedrijf.

One-stop-shop

De twee bedrijven fuseren om één krachtig productiehuis te vormen. Bruut Amsterdam staat bekend om het maken van commercials en geïntegreerde campagnes, Towel Media om het creëren van grote volumes online en social content. Door de fusie ontstaat er volgens Alkaç een one-stop-shop voor content. Doek geeft aan dat klanten van beide bedrijven gaan profiteren van de fusie, maar er tegelijkertijd ook weinig van zullen merken. 'Want de wijze waarop creatieve vraagstukken en producties benaderd worden, verschilt in de kern heel weinig tussen beide bedrijven.'

Baanbehoud

Er gaan geen banen verloren door de fusie, antwoordt Alkaç op vragen van Adformatie. Het team van circa vijftig personen blijft werkzaam in Amsterdam en integreert de komende weken tot Bruut. De twee bedrijven hebben 'op dit moment erg veel producties lopen' en 'op een zeer hoog niveau nieuwe aanvragen voor komend jaar'.

Volgende stap

Als gezegd verlaat Bruut Amsterdam-oprichter Alkaç het bedrijf. Hij meldt hierover aan Adformatie: 'Na tien jaar Bruut Amsterdam te hebben geleid, was ik toe aan iets nieuws. Bruut werd tien jaar ouder, dat werd ik ook. Ik ben Bruut op mijn zeventiende in 2013 begonnen; we maakten toen als een van de eerste branded content (net als Towel). Toen was online video content nog iets dat we echt moest verkopen aan marketing managers. Dat is nu heel anders, de markt is volwassen. Terwijl ik me aan het oriënteren was op mijn volgende stap - die gepaard ging met de vraag, 'maar wat doe ik met Bruut’ - liep ik Geert tegen het lijf en dat voelde heel goed. Towel's manier van werken lijkt op die van ons, maar met een grotere in-house capaciteit. Dat levert mooie voordelen op voor onze klanten, voor wie ik gedurende de transitie ook beschikbaar blijf. Het is daarmee een hele mooie samenkomst van omstandigheden. Een stap voor mezelf, voor Bruut en Bruut's klanten.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in