Prominent alweer weg bij N=5, gaat verder met Fitzroy


Prominent, producent van 'relax-meubels', heeft in Fitzroy zijn nieuwe reclamebureau gevonden. Het bedrijf stapt na twee jaar over van N=5, waarmee het meerdere campagnes en 'publishing-verhalen' ontwikkelde. Aan de keuze voor Fitzroy ging geen pitch vooraf, het bedrijf klopte direct bij het Amsterdamse reclamebureau aan, zo laat medeoprichter Jur Baart weten. 'Er was een goede klik en we hebben meteen een campagne en aanscherping van de merkidentiteit opgetuigd', aldus Baart.
Nieuwe cmo
Waarom de samenwerking met N=5 zo snel is beëindigd? Zoals het vaker voorkomt, speelde de komst van de nieuwe marketingdirecteur een rol. Dat zegt althans Anne Stokvis, creatief directeur van N=5. In het geval van Prominent is dat Erik Warnaar die in september vorig jaar als cmo van Prominent aantrad. Stokvis: 'We merkten dat onze visie over het merk en creativiteit te ver uit elkaar liggen. Hierdoor kwamen we beiden niet in onze kracht te staan, en dan is het beter om afscheid te nemen.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSErik Warnaar: 'We hebben goed samengewerkt met N=5, maar het is bij tijd en wijle goed om met een frisse blik naar het merk te kijken.'
Over de keuze voor Fitzroy zegt hij: 'Zij denken verder dan alleen een tv-commercial. Het bureau heeft voor ons een merkconstruct gebouwd dat full-funnel wordt uitgerold. Met de campagne zetten we onze 'zitexperts' centraal en laten we zien dat onze producten naar eigen smaak samengesteld kunnen worden. Want dat weten veel mensen nog niet.'
Relaxed
Jur Baart van Fitzroy over de campagne: 'We laten 'relaxed' subtiel terugkomen in een eigen gemaakte titelsong van Maryn Charlie met een directe link naar de categorie relaxstoelen. Zo hopen we dat Prominent meer in het hoofd van de consument komt en het bezoek aan de winkels en website wordt verhoogd.'
De campagne (productie: Tebbernekkel) wordt breed uitgerold: via televisie, print, radio, online video en social media.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid