Overslaan en naar de inhoud gaan

Prominent alweer weg bij N=5, gaat verder met Fitzroy

'Onze visie over het merk lag te ver uit elkaar', aldus N=5. De nieuwe campagne van de hand van Fitzroy is intussen live gegaan.
prominent
Een beetje 'relaxen' op een stoel van Prominent.
prominent
Een beetje 'relaxen' op een stoel van Prominent.

Prominent, producent van 'relax-meubels', heeft in Fitzroy zijn nieuwe reclamebureau gevonden. Het bedrijf stapt na twee jaar over van N=5, waarmee het meerdere campagnes en 'publishing-verhalen' ontwikkelde. Aan de keuze voor Fitzroy ging geen pitch vooraf, het bedrijf klopte direct bij het Amsterdamse reclamebureau aan, zo laat medeoprichter Jur Baart weten. 'Er was een goede klik en we hebben meteen een campagne en aanscherping van de merkidentiteit opgetuigd', aldus Baart.

related partner content for mobile comes here

Nieuwe cmo

Waarom de samenwerking met N=5 zo snel is beëindigd? Zoals het vaker voorkomt, speelde de komst van de nieuwe marketingdirecteur een rol. Dat zegt althans Anne Stokvis, creatief directeur van N=5. In het geval van Prominent is dat Erik Warnaar die in september vorig jaar als cmo van Prominent aantrad. Stokvis: 'We merkten dat onze visie over het merk en creativiteit te ver uit elkaar liggen. Hierdoor kwamen we beiden niet in onze kracht te staan, en dan is het beter om afscheid te nemen.'

Erik Warnaar: 'We hebben goed samengewerkt met N=5, maar het is bij tijd en wijle goed om met een frisse blik naar het merk te kijken.' 

Over de keuze voor Fitzroy zegt hij: 'Zij denken verder dan alleen een tv-commercial. Het bureau heeft voor ons een merkconstruct gebouwd dat full-funnel wordt uitgerold. Met de campagne zetten we onze 'zitexperts' centraal en laten we zien dat onze producten naar eigen smaak samengesteld kunnen worden. Want dat weten veel mensen nog niet.'

Relaxed

Jur Baart van Fitzroy over de campagne: 'We laten 'relaxed' subtiel terugkomen in een eigen gemaakte titelsong van Maryn Charlie met een directe link naar de categorie relaxstoelen. Zo hopen we dat Prominent meer in het hoofd van de consument komt en het bezoek aan de winkels en website wordt verhoogd.'

De campagne (productie: Tebbernekkel) wordt breed uitgerold: via televisie, print, radio, online video en social media.

Credits:
Bureau: Fitzroy
Prominent: Erik Warnaar, Luca Bade, Lisanne Beemer, Karlijn Wijermars
Regisseur: Blue Ter Burg
Productie: Tebbernekkel
Muziek: Maryn Charlie
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in