Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB Nederland en BVA gaan intensief samenwerken

De twee verenigingen gaan vanuit één locatie werken.
Miniatuurvoorbeeld
© _
Miniatuurvoorbeeld
© _

Na 'uitgebreide verkenningen' maken brancheverenigingen IAB Nederland en BVA bond van adverteerders vandaag bekend dat zij nog intensiever gaan samenwerken. Ze gaan hun kennis en expertise bundelen en speciale taskforces oprichten. Ook komen ze op één locatie te zitten.

Als 'grootste coalitie van adverteerders, mediabureaus en exploitanten in het digitale domein' willen beide verenigingen hun leden meer inzichten, antwoorden en oplossingen bieden om de digitale transformatie nog beter het hoofd te bieden. Ze richten zich op transparantie, internationalisering, organisatie, mensen en lobby.

Frenkel Denie, voorzitter BVA: 'Deze krachtenbundeling biedt voordelen voor vraagstukken van onze leden, zoals het steeds complexer wordende digitaliserende landschap. Nadat wij eerst samen met IAB Nederland en DLA Piper de Werkgroep Privacy hebben opgericht, zullen we dit nu verder gaan uitbreiden met speciale werkgroepen die zich gaan focussen op transparantie en meetbaarheid.'

Haagse lobby
Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland zegt dat haar vereniging al langer pleit voor ontzuiling en samenwerking in de industrie. 'Een eerste benefit van onze samenwerking is die op het gebied van lobby rond digitalisering. We spreken namens een groot deel van de sector en kunnen daardoor onze invloed effectiever aanwenden. Wat het effect hiervan kan zijn, hebben we al gemerkt met onze gezamenlijke Werkgroep Privacy. Ook in Den Haag vinden ze het goed om te zien dat verenigingen zoals de onze zich verbinden en zich samen inzetten om het proces te verbeteren.'

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in