Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Het wordt tijd dat de reclamebranche zichzelf disrupt met nieuwe groei’

[INTERVIEW] Marc van Eck en Rik Ledder over de start van TBWA\’s business consultancy New Growth Strategies.
New Growth Strategies
Marc van Eck (links) en Rik Ledder (rechts) met New Growth Strategies partner Joost van Gelder
New Growth Strategies
Marc van Eck (links) en Rik Ledder (rechts) met New Growth Strategies partner Joost van Gelder

Voor CEO Rik Ledder van TBWA\Neboko Group is 2019 tot nu toe een enerverend jaar. Een jaar waarin hij Simon Neefjes opvolgde en een jaar met dé pitch van Albert Heijn en de vraag: houden we deze klant aan boord. Ja, TBWA\Neboko won de pitch en de twee gaan op een nieuwe manier samenwerken. De eerste resultaten – de veelbesproken nieuwe campagne – zijn inmiddels te zien.

‘Albert Heijn wilde bovendien een aantal dingen zelf gaan produceren en heeft daarvoor AH Studio gelanceerd. Wij werken daar inmiddels intensief mee samen. Achteraf gezien had het niet beter kunnen verlopen, maar het was best een zware, onzekere tijd.’


 

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Blatus het Schaap

Het lege gelul is in twintig jaar in ieder geval niet veranderd. Vernieuwing? Bekijk een willekeurig reclameblok. Denk het .nl weg en je bent gewoon in de jaren negentig. De nieuwe ah campagne is een mooi voorbeeld. Ondanks het gewauwel van nederlandse 'creatieven' over inclusie, diversiteit, klimaat en weet ik veel wat waarmee je net kunt doen alsof je progresief bent.

Kees

Groei, 'disruptief' of niet, betekent alleen maar meer overlast voor tv-kijkers en consumenten in het algemeen. Zij worden slechts gezien als vee. Daarom sluit ik mij verder helemaal aan bij Blatus het Schaap.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in