‘Het wordt tijd dat de reclamebranche zichzelf disrupt met nieuwe groei’
[INTERVIEW] Marc van Eck en Rik Ledder over de start van TBWA\’s business consultancy New Growth Strategies.
Voor CEO Rik Ledder van TBWA\Neboko Group is 2019 tot nu toe een enerverend jaar. Een jaar waarin hij Simon Neefjes opvolgde en een jaar met dé pitch van Albert Heijn en de vraag: houden we deze klant aan boord. Ja, TBWA\Neboko won de pitch en de twee gaan op een nieuwe manier samenwerken. De eerste resultaten – de veelbesproken nieuwe campagne – zijn inmiddels te zien.
‘Albert Heijn wilde bovendien een aantal dingen zelf gaan produceren en heeft daarvoor AH Studio gelanceerd. Wij werken daar inmiddels intensief mee samen. Achteraf gezien had het niet beter kunnen verlopen, maar het was best een zware, onzekere tijd.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidHet lege gelul is in twintig jaar in ieder geval niet veranderd. Vernieuwing? Bekijk een willekeurig reclameblok. Denk het .nl weg en je bent gewoon in de jaren negentig. De nieuwe ah campagne is een mooi voorbeeld. Ondanks het gewauwel van nederlandse 'creatieven' over inclusie, diversiteit, klimaat en weet ik veel wat waarmee je net kunt doen alsof je progresief bent.
Groei, 'disruptief' of niet, betekent alleen maar meer overlast voor tv-kijkers en consumenten in het algemeen. Zij worden slechts gezien als vee. Daarom sluit ik mij verder helemaal aan bij Blatus het Schaap.