Overslaan en naar de inhoud gaan

Fitbit transformeert social strategie met nuchtere aanpak

Zogenoemde always-on-campagne moet het gezondheidstrackers-merk menselijker maken.
Fitbit transformeert social strategie met nuchtere aanpak 
Fitbit transformeert social strategie met nuchtere aanpak 
© Dept
Fitbit transformeert social strategie met nuchtere aanpak 
Fitbit transformeert social strategie met nuchtere aanpak 
© Dept

Fitbit, de wereldleider in activiteits- en gezondheidstrackers wil de koers op social media veranderen door een meer toegankelijke houding aan te nemen. Consumenten gaan zich volgens het bedrijf beter herkennen in het merk waardoor Fitbit verwacht dat de brand loyalty vergroot wordt. De nieuwe social strategie, ontwikkeld door digital agency Dept, wordt uitgerold in de gehele EMEA-regio, inclusief het Midden-Oosten en Afrika. 

related partner content for mobile comes here
Fitbit transformeert social strategie met nuchtere aanpak 
Fitbit transformeert social strategie met nuchtere aanpak  Dept

Nuchter en down-to-earth

Dept vertelt dat de nieuwe zogenoemde always-on social campagne van Fitbit is ontwikkeld om het merk menselijker te maken. Hierdoor zou Fitbit iedereen beter kunnen helpen om gezonder en actiever te leven. Dept noemt de aanpak nuchter en down-to-earth. ‘De content en het algemene verhaal is nu herkenbaarder, waardoor de betrokkenheid van consumenten met het merk stijgt, hierdoor krijgt de relatie meer diepgang.’ 

Amy Lyons, senior brand manager bij Fitbit zegt dat de door Dept ontwikkelde strategie duidelijk maakt waar het merk echt voor staat. ‘We willen mensen laten zien dat alle dagelijkse activiteiten en ervaringen bij elkaar passen. De nieuwe strategie versterkt nieuwe en bestaande klantrelaties.’ 

Invloed social media

Bruce de Kok, social strateeg bij Dept voegt daaraan toe: ‘Beweging, slaap, voeding en stress: het hangt allemaal met elkaar samen. Fitbit helpt mensen hun levensstijl te verbeteren en kan op sociale media een positieve invloed uitoefenen en inspiratie bieden. Door Fitbit te positioneren als een buddy die je begrijpt, verhogen we het imago en de brand likability. Samen zorgen we voor gestroomlijnde, efficiënte communicatie op Fitbits sociale kanalen in de verschillende landen.’

Lees ook: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in