Overslaan en naar de inhoud gaan

Belastingdienst en preventiecampagnes van VWS naar Roorda

Het bureau won de minicompetities van twee grote campagnes van de Rijksoverheid.
nix18
nix18

­

related partner content for mobile comes here

De Rijksoverheid selecteerde vorig jaar via een aanbestedingsprocedure vijf bureaus voor een nieuwe raamovereenkomst campagnedienstverlening. De bureaus Roorda, Open Now (TBWA en D&B), Cheil, Noise en MMS Groep (Publicis) strijden sindsdien door middel van mini-competities om de grote, middelgrote en kleine campagnes voor zich te winnen. Roorda heeft onlangs twee van deze grote campagnes gewonnen.

De Belastingdienst was de afgelopen vier jaar klant bij KesselsKramer, dit voorjaar heeft Roorda, na een mini-competitie het stokje overgenomen. Voor het ministerie van VWS betreft het een bundel van campagnes rondom preventie en gezonde leefstijl. Onder deze bundel vallen campagnes over genotsmiddelen, gezondheid, zwangerschap, medicijnen, et cetera. Onnderwerpen voor campagnes zijn ‘rookvrije schoolterreinen’, ‘voorkom overmatig alcoholgebruik’, ‘antibioticaresistentie’ en ‘gezond seksueel gedrag’. Ook de NIX18 campagne valt hieronder.

Roorda ontwikkelde NIX18 vijf jaar geleden en behoudt met deze overwinning het account.

Joeri Jansen (Creative Director Roorda Reclamebureau): 'In Het Nationaal preventieakkoord zijn een aantal ambitieuze doelen vastgelegd waar wij graag onze tanden in zetten. Samen met de Rijksoverheid en ruim 70 organisaties gaan we onder andere het roken, overmatig alcohol gebruik en overwicht terugdringen. De Belastingdienst doet daar zeker niet voor onder. De kern van de nieuwe campagnestrategie van de Belastingdienst is op relevante momenten met relevante onderwerpen voor burgers en bedrijven aanwezig zijn.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in