In de maand december wisselen naar verwachting vele duizenden mensen online van zorgverzekeraar. Zij oriënteren zich volgens WUA! vooral via zoekmachines en vergelijkingssites. ZilverenKruis.nl scoort onder andere het beste in vindbaarheid. Van de 500 deelnemers aan het onderzoek bezoekt 47 procent de website tijdens de online zoektocht naar een nieuwe zorgverzekering. Ook scoort de winnaar van het onderzoek goed op het onderdeel 'vertrouwen'. Na twee uur online zoeken kiest acht procent van de deelnemers voor een verzekering van Zilveren Kruis.
CZ en VGZ komen als nummer twee en drie uit de bus. Voor beide bedrijven geldt dat veel respondenten hun websites bezoeken door het direct intypen van het adres. In een branche waarin veel gebruik wordt gemaakt van zoekmachines geeft direct bezoek volgens WUA! een belangrijke voorsprong in het oriëntatieproces. CZ en VGZ verlaagden beide hun premies dit jaar. Vermelding hiervan in de media en gunstige posities op vergelijkingssites hebben een positief effect op de oriënterende consument. Ook CZ en VGZ krijgen uiteindelijk acht procent van de totale voorkeur.
De onderzoeksresultaten en de ranglijst van websites van zorgverzekeraars zijn te bekijken op de website van het onderzoeksbureau.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!