WPP beëindigt zijn activiteiten in Rusland. Verdere aanwezigheid ‘strookt niet met de waarden van ons bedrijf’, maakte het bekend in een verklaring.
WPP heeft bijna 1.400 mensen in Rusland. Het concern zegt de impact van deze beslissing op de Russische collega’s te betreuren. ‘We zullen hen ondersteunen en nauw samenwerken met onze klanten en partners bij het stopzetten van onze activiteiten.’
Ook maakte WPP bekend financiële en andere vormen van praktische hulp te bieden aan de 200 medewerkers in Oekraïne. ‘Die hebben buitengewone veerkracht en moed getoond in het licht van de gruwelijke aanval op hun land.’
WPP werkt samen met UNHCR, de VN-vluchtelingenorganisatie, aan een fundraising-campagne voor de slachtoffers in de Oekraïne.
Cannes doet Russen in ban
Ook de organisatoren van Cannes Lions hebben maatregelen genomen naar aanleiding van de oorlog in de Oekraïne. Er is een ban op Russische inzendingen en deelname aan het prijzenfestival ‘ondanks onze wens om creativiteit van waar dan ook te vieren’.
Bovendien kunnen alle Oekraïense creatieven Cannes Lions gratis bijwonen en krijgen bureaus uit Oekraïne die campagnes hebben ingezonden hun inschrijfgeld teruggestort.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!