Twittergolf
Het is warm. Heel erg warm. De hoeveelheid graden Celsius is hét gesprek van de dag in de supermarkt, bij de koffieautomaat én op Twitter.
Vorige week vrijdag introduceerde Facebook de mogelijkheid om je profielfoto van een regenboog filter te voorzien. Hiermee kan de gebruiker laten zien dat hij of zij ‘Gay Pride’ steunt. Dit vond plaats voorafgaand aan de nieuwe Amerikaanse wetgeving over ‘same-sex marriage’. In de week die volgde veranderden meer dan 26 miljoen Facebook gebruikers hun profielfoto. Zelfs het Witte Huis in Washington deed mee! Het veranderen van profielfoto’s naar aanleiding van grote gebeurtenissen in de wereld is niets nieuws. Zo vonden er onlangs, naar aanleiding van de gebeurtenissen rondom MH17 en de schietpartij in Parijs, ook dergelijke acties plaats.
Instagram geeft fashion advies
Twijfel je tussen blauwe of groene sneakers bij je super hippe outfit? Vraag het Instagram! Plaats een foto met de hashtag #OOTD (Outfit Of The Day), en Instagram verteld je welke sneakers het meest fashionable zijn. Tenminste, dat is de bedoeling van het recent ontwikkelde algoritme door vier wetenschapper van de Universiteit van Toronto. Het algoritme houdt niet alleen rekening met je outfit, maar ook met de verlichting en gebruikte camerahoek. Om dit algoritme te creëren zijn 144169 foto’s geanalyseerd. Ook het aantal ‘hearts’ en comments op de foto’s werd meegenomen. Het advies dat het algoritme geeft is dus deels gebaseerd op de smaak van anderen. Ons advies? Trek iets aan waarin je je lekker voelt en check af en toe of geen fashionflater slaat!
YouTube 3D
YouTube gaat vernieuwen en innoveren! Dat liet het bedrijf afgelopen week weten. Er staan een heleboel veranderingen op de agenda, waarvan YouTube er 10 openbaar maakte. Het gaat onder andere om het toevoegen van 3D video en een nieuw rankingsysteem waarbij de zichtbaarheid van ongewenste reacties zal afnemen. Ook de mobiele applicatie wordt flink verbeterd, waardoor het voor gebruikers gemakkelijker wordt om zich te abonneren op YouTube-kanalen en de abonnee feed te bekijken. Daarnaast kunnen kanalen beter gemanaged worden en zijn statistieken mobiel in te zien. Wij vinden de features in ieder geval veel belovend klinken!
Wij gaan genieten van een flinke borrel op deze warme vrijdagmiddag. Tot volgende week!
Deze bijdrage is geschreven door social media bureau Blauw Gras. Wij geven merken een gezicht op social media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!