De jury van de Financial Marketing Award heeft vijf initiatieven genomineerd voor de Financial Marketing Award 2015. De award wordt op 10 november uitgereikt tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing, de vakdag specifiek voor financieel marketeers, georganiseerd door VVP, NIMA en De Baak. De opdracht aan de jury: zoek initiatieven binnen de financiële wereld waar de samenleving écht iets aan gehad heeft, waar mensen duurzaam mee geholpen zijn en waar de - financiële - wereld mooier door is geworden.
Genomineerd zijn:
- de introductie van het klantjaarverlag van Yarden,
- de spullenleenverzekering van Centraal Beheer en Peerby,
- de doorbraak van Knab,
- idee en aanpak van de nabestaandendesk en de scheidingsdesk van ABN Amro
- het bewezen succes van het Oneplanetcrowd.
Op de longlist stonden maar liefst 35 initiatieven, volgens juryvoorzitter Madelon Engels "een respectabel aantal, misschien wel meer dan de jury op voorhand had verwacht, en stuk voor stuk goede voorbeelden die een inspiratiebron zijn voor marketeers in de financiële sector. Denk daarbij aan initiatieven als Surance, Holvi, Ons Basisinkomen, Monefy, Polisvoormij en Daalder."
De jury bestaat uit: voorzitter Madelon Engels (Beyond Marketing), Ludo Voorn (PostNL), Helen Toxopeus (NewEconomics), Alexander Koene (BR-ND), Bartelt Pekelharing (Aegon) en Arjen Bijlsma (NIMA). Thema tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing is dit jaar Heartful Marketing terug naar de basis van het marketingvak.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!