Premium

‘Vanity Fair, Vogue en Harpers Bazaar, heerlijke luxe met goede aandacht voor kunst’

Het mediaportret van Marjolijn Meynen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vertel me welke media je gebruikt en ik zeg wie je bent. Onze rubriek &;Het mediaportret van&;. Deze keer door Marjolijn Meynen, hoofd communicatie & marketing van het Rijksmuseum en Communicatievrouw van het Jaar 2013.

Wat lees of luister je iedere ochtend als eerste?

Tot ergernis van mijn man; rondje mobiel. Twitter, Nu.nl, Facebook & What&;s app. En soms ook mijn mail.

Heb je nog een papieren krant?

Ik heb het een half jaar geprobeerd zonder papieren krant, maar ik miste niet zozeer het nieuws als wel het moment en de opinie. Aan het einde van de dag vind ik het fijn om nog even rustig wat te lezen. En in het weekend benut ik ieder moment om door de achtergronden heen te gaan. Natuurlijk staat het meeste ook wel digitaal maar de tactiele ervaring hoort bij het moment.

Welke tv-programma heeft jouw leven veranderd?

Geen een. Ik kijk nauwelijks TV behalve DWDD en de journaals. Soms kijk ik documentaires van Close Up, BBC of de VPRO terug bij Uitzending gemist op mijn Ipad. Maar ik moet zeggen dat de Netflix-series wel verslavend zijn. Misschien heeft Netflix wel veranderd dat ik langer dan 30 minuten voor de TV ga zitten.

Met welk medium wil jij liever niet gezien worden?

Alle media zijn mij even dierbaar, wat dat betreft ben ik een omnivoor. Al vind ik het van mij zelf heel erg als ik &;human-interest&; van BN-ers volg, Maar ik wist wel alles van de scheiding van Raphael & Sylvie. Tsja

Welk TV-programma zap je meteen weg?

Programma’s over auto’s en vooral over de gebruikers van auto’s die dan bekeurd worden.

Mijn ideale radiomoment is… 

In de auto -  zoals Guus Meeuwis zingt: &;in een auto met muziek word ik weer wie ik wil zijn&;

Aan welk programma koester je de mooiste jeugdherinnering?

Stuif es In met Ria Bremer.

Als de krant een meneer is dan zijn sociale media…? 

Dezelfde meneer maar dan overdag. Voor mij is er geen onderscheid in media maar wel in plek en moment. Overdag sociale media, krant in de avond en (opinie) magazines voor het weekend.

Welke titel zou jij graag restylen?

Ik kan niet een specifieke titel noemen. De volgende stap op gebied van online moeten veel titels nog maken. Veel titels starten nog niet vanuit hun merk online en vertalen dit naar de luxe versie van hun titel die dan (betaald) in print is. In het kader van nieuwe titels onine ben ik wel heel benieuwd naar het nieuw RTL magazine.

Welk blad is jouw guilty pleasure?

Vanity Fair, de Vogue en binnenkort weer de Harpers Bazaar. Heerlijke luxe maar vaak ook goede aandacht voor kunst. En online zijn de lijstjes van de Huffington Post heerlijk tijdverdrijf..zoals bijvoorbeeld: 

En wat is jouw geheime tip?

De Verzamelt alle relevante internationale artikelen op het gebied van kunst en geeft overzicht van alle tentoonstellingen. Voor iedere kunstliefhebber eigenlijk een must.

Als jij een site zou zijn, hoe ziet die er dan uit?

Niet zozeer een titel als wel het platform . De essentie van dit platform is om kunst en musea van over de hele wereld toegankelijk te maken voor de hele wereld. Toegankelijk, inspirerend en internationaal. En net als bij onze eigen website Rijksstudio blijf ik het waanzinnig vinden dat je door de highres beelden zo dicht op een schilderij kan komen.  

Gaat naar bed met?

Dezelfde man met wie ik opsta. En 1 of meer kranten...

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie