Thomas Cook Group lanceerde een nieuwe, internationale merkcommunicatiecampagne voor Neckermann. De invalshoek van de campagne is een keer niet de blauwe zee, maar de mensen die op vakantie zijn.
Het concept voor de internationale campagne werd ontwikkeld door het Zweedse bureau Forsman & Bodenfors. Energize deed de adaptie voor de Nederlandse markt. Het doel van de campagne is om consumenten te actveren om hun vakantie te starten op neckermann.nl.
Strategy director van Energize Joost van Liemt: ‘De nieuwe internationale campagne staat als een huis. Door weg te blijven van de gebruikelijke interieurfoto’s van hotelkamers en in plaats daarvan inspirerende beelden van mensen te laten zien die plezier hebben, gaat het niet meer om “een goed hotel vinden”, maar om “vakantie vieren”.’
Credits
Bureau: Energize Amsterdam
Strategie en creatie: Joost van Liemt, Jeroen Flink
Design: Paul Duijser
Account: Elles Looman
Post: Captcha
Geluid: Loudness
Opdrachtgever: Thomas Cook Nederland
Verantwoordelijk bij klant: Annemiek Jonker, Carola van Ingen, Rik van Breda