‘Flexdoneren’ geeft donateurs de mogelijkheid om elke maand opnieuw te beslissen of ze Unicef die maand wel of niet willen steunen. Prettig voor de steeds grotere groep mensen die willen bijdragen aan een goed doel, maar niet aan een maanddonatie vast willen zitten.
Nieuwe doelgroep
Unicef Nederland wil met het flexdoneren een doelgroep aanboren van mensen die normaal gesproken geen structurele relatie met goede doelen aangaan. De organisatie heeft in de pilotfase al bijna 6.000 flexdonateurs geworven.
Unicef heeft ondervonden dat het aantal flexdonateurs dat opzegt, lager is dan bij ‘gewone’, vaste donateurs.
Sms ‘Unicef overslaan’
Elke flexdonateur ontvangt maandelijks een sms waarin de afschrijving van het gekozen maandbedrag wordt aangekondigd. Op dat moment bepaalt de donateur of hij de afschrijving laat doorgaan óf een keer overslaat. Om over te slaan, moet binnen drie dagen ‘UNICEF overslaan’ worden ge-sms’t naar 3669.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!