Zo blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse Flurry Analytics. Het bureau mat 2.079 biljoen app-sessies van consumenten en zag dat de shopping-categorie op Android alleen al groeide met 220 procent.
Messaging groeide met 103 procent, en de categorie ‘productiviteit’ met 123 procent.
Allen negen onderzochte categorieën lieten groei zien, de ene meer dan de ander. Gebruik van muziek-apps groeide 30 procent. Media en entertainment 33%.
Volgens Flurry Products biedt de groei van shopping-apps een kans voor retailers en merken om relevant te blijven voor hun klanten en voor meer 'engagement' te zorgen tijdens het winkelen. Daarnaast biedt mobile de mogelijkheid voor retailers om meer te doen met impulsaankopen, iets dat met e-commerce nooit echt goed uit de verf is gekomen, aldus het bureau.
Flurry keek ook naar de momenten waarop (Amerikaanse) consumenten de shopping-apps het meeste gebruiken: gedurende de ochtendspits en tijdens de lunchpauze. En ’s avonds rond 8 uur. Maar er zijn mensen die tot diep in de nacht blijven winkelen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!