Robert Bohemen spreekt op Grote Marketing Congres 2016

De nieuwe marketingdirecteur van Blokker revitaliseert het merk en de winkels in razendsnel tempo.

Bohemen was acht jaar lang CMO bij De Bijenkorf en kreeg bij Blokker  de opdracht om de winkels en het merk Blokker weer te laten bruisen.

De omnichannel formule- en marketingdirecteur verraste vervolgens marketing-Nederland  met de snelle introductie van een nieuwe merkidentiteit, een nieuw winkelformat, een spraakmakende campagne met Sarah Jessica Parker en de introductie van een nieuw assortiment voor on- en offline, waaronder een nieuw huismerk.

Mooiere en overzichtelijkere winkels, meer merken, een scherpere keuze voor kwaliteit én minder nadruk op prijs. Dat is Blokker-nieuwe stijl. Maar de positionering verandert niet, zegt marketing- en formuledirecteur Robert Bohemen. In een interview met Tijdschrift voor Marketing () zegt hij:‘Ik denk dat er in retail veel te weinig keuzes worden gemaakt. De Bijenkorf heeft duidelijke keuzes gemaakt en Blokker doet dat nu ook. Wat mij betreft gaat marketing veel meer over verandering. Je moet continu dingen opnieuw uitvinden. Marketing is niet stilstaan, dynamiek.’

Dit mantra past precies in het thema van het Grote Marketing Congres dat dit jaar op 1 november wordt georganiseerd: Marketing in the Fastlane.

Topmarketeers Hanneke Faber (Ahold Delhaize), Roel de Vries (global CMO Nissan), Marketeer of the Year 2016 Henk Jan Beltman (Tony’s Chocolonely), maar ook de bekende Britse creatief Dave Trott en Tex Gunning komen langs en delen hun ervaringen met het publiek. Uw gastheer van deze dag: Jort Kelder.

Het volledige programma vindt u terug op de . Koop uw kaarten voor het congres.

Het Grote Marketing Congres is onderdeel van het 24Festival, met als hoogtepunt de uitreiking van de Effie Awards. Bekijk alle content rondom het festival in ons .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie