PR-Fail! QR-code Heinz brengt hete porno in plaats van Hot Ketchup

'Your ketchup really isn't for under-age people.', aldus een geschrokken consument

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een nietsvermoedende Duitse ketchupliefhebber, keek deze week raar op zijn toen hij de QR-code op een fles Heinz scande.  Tot zijn verbazing kwam hij niet terecht op een door de firma  Heinz geregistreerde website, maar op de pornosite

Ketchuplabel

De ketchupfabrikant hield  inde periode tussen 2012 en 1014 een promotionele campagne, waarbij consumenten werden uitgedaagd hun eigen ketchuplabel te ontwerpen op www.sagsmitheinz.de. Nadat de campagne beeindigd was, liet Heinz de site voor wat het was en nam een pornosite de domeinnaam over. Met alle gevolgen van dien.

Excuses

Nadat de geschrokken Ketchupminnaar, Daniel Korell,  een klacht op de van Heinz had geplaatst, "Your ketchup really isn&;t for under-age people." kwam de fabrikant snel met excuses.  Het bood Korell aan om zijn eigen ketchupfles te ontwerpen.  "We really regret the event very much and we&;re happy to take your suggestions for how we implement future campaigns on board.&; De pornosite zag de publicitaire lol van het incident wel in  en bood Korell een jaar lang gratis toegang.  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie