Pepsico komt met craft-versie van 7UP: Lemon Lemon

Hipsters, eat your heart out. De ouderwetse ‘lemonade’ appeleert aan het gevoel van zelfgemaakte limonade én bevat minder suiker.

7UP, een frisdrankmerk uit de stal van Pepsico (in Nederland gebotteld en gedistribueerd door Vrumona), komt met een ‘hipster-variant’ op het gangbare product: ‘7Up Lemon Lemon. Met deze frisdrank – 7UP heeft het over ‘sparkling lemonade’ zegt het merk ‘het vrije gevoel van picknicken te vieren’.

Troebel
Het product oogt als een meer ambachtelijke limonade (want troebel) en wordt in de bijbehorende commercial in jampot-achtige glazen geserveerd. Ook de betrokkenheid van Lisa Gachet - oprichter van het DIY-blog ‘Make My Lemonade’ – bij de lancering, wijst in de richting van ambachtelijkheid. Ondanks die effort om het product als een craft-product neer te zetten, komt 7UP naast ‘Original’ (gewoon limoen dus) ook met smaakjesvarianten, namelijk ‘Grapefruit’ en ‘White Peach’. Geheel on trend heeft 7UP een suikerreductie doorgevoerd door behalve met suiker ook te zoeten met stevia. Dat leidt tot een calorieënverlaging met meer dan de helft (van 42 naar 19 calorieën per 100 ml).

In Nederland is 7UP Lemon Lemon landelijk verkrijgbaar in 1,25L flessen in drie genoemde smaken. Voor onderweg is er een 50cl flesje in de smaak Original.

Internationale Kick-off
In drie van de drukste steden ter wereld, Parijs, New York en Toronto, organiseert Pepsico ter introductie van 7UP Lemon Lemon een reeks picknickevents onder de naam ‘Picnic Time Off’. Het concern zegt dat de picknicks draaien ‘om het genieten van de natuur, het ontsnappen aan de drukte en het ontdekken van 7UP Lemon Lemon’.

New York en Toronto zijn voor de gemiddelde 7UP-fan wellicht wat ver om te profiteren van het gebodene, maar Parijs ligt meer binnen bereik. Café A, dat gezien wordt als één van Parijs’ meest trendy hangouts, wordt op 18 mei speciaal getransformeerd tot picknickwalhalla. Overigens is het Parijse picknickfeest alleen op 19 mei voor consumenten toegankelijk.

 

Eerder genoemde Lisa Gachet is co-host van het event. De stijl van 7UP Lemon Lemon wordt bij de Parijse picknick verder vormgegeven middels diverse spelactiviteiten, tuinierworkshops en livemuziek van singersongwriter-achtige muziek van het muziekduo Part Time Friends. Nederlandse consumenten kunnen kaartjes winnen naar het picknickevent door deel te nemen aan de actie op de Facebookpagina van 7UP.

ATL en BTL in Nederlands
De introductie van 7UP Lemon Lemon wordt ondersteund met een tv commercial, outdoor, digital & social media, in-store tastings, sampling, en bovengenoemd pr event.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie