Het ging weer uitgekiend, het mediaplan van Wakker Dier. Vanochtend, op een nieuwsluwe dinsdag na Pasen, om 6 uur ’s ochtends opende de NOS via zijn site en nieuwsuitzendingen met een groot succes: Subway, Johma, Qizini en NH Hotel Group beloven zich in te zetten voor een beter varkensleven. Vanaf volgend jaar verkopen de ketens vlees van varkens met één ster op het Beter Leven-keurmerk. Johma, Qizini en NH Hotels stappen vóór 1 januari 2015 over, Bakker Bart medio 2015 en Subway eind 2015, aldus de NOS.
Wakker Dier-frame
De actie van de bedrijven is een direct gevolg van de de varkenscampagne van Wakker Dier, die op zijn eigen site twee uurtjes later het nieuws ook zelf naar buiten brengt. Maar dan in de typische Wakker Dier-frame van plofkippen en in dit geval de ‘industrievarkens’. Wakker Dier schrijft dat de campagne hard nodig is: ‘Deze industrievarkens zitten hun leven lang binnen, op betonnen vloeren besmeurd met poep.’ Als opstapje naar vandaag bracht het vorige week al naar buiten dat Nederlanders het lot van varkens het ergste vinden. Vooral het internationale transport van varkens baart de ondervraagden zorgen.
Radiospotjes
Fijn dus dat er nu ondernemingen overstag gaan die volgens het vaste campagneconcept geprezen worden door Wakker Dier, dat niet vergeet ook bedrijven die al eerder omgingen te noemen: Burger King, Stegeman, Domino’s pizza, Olvarit, HANOS en Mora.
Maar, uiteindelijk blijkt het niet om hen te gaan, zoveel wordt ook duidelijk. De reden voor het naar buiten brengen wordt aan het eind van het persbericht van Wakker Dier duidelijk. Vandaag start het een radiocampagne gericht op achterblijvers Te horen op Radio 1, 2, 3FM, 4, 5, 6 en BNR nieuwsradio. Gericht op Kips en Dr. Oetker. Want die 'blijven industrievarken verkopen'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!