Woensdag 21 mei lanceert One4Brazil in samenwerking met Unicef, VICE en BrandDeli een voetbalpoulesysteem waarin consumenten en bedrijven hun eigen voetbalpoule op kunnen zetten voor het aankomende WK voetbal. Toegang tot het systeem kost een euro. Een hogere donatie is - vanzelfsprekend - mogelijk. Alle opbrengsten van One4Brazil komen ten goede aan Unicefprojecten gericht op straatkinderen in de verschillende Braziliaanse speelsteden. Meedoen kan via one4brazil.com en via de app.
Sander van Dissel, Directielid One4Foundation, stelt vast dat het WK 2014 niet voor iedereen in Brazilië een even groot spektakel is. 'Er zijn nog steeds te veel kinderen in Brazilië die dagelijks worstelen met armoede, bende-oorlogen en corruptie. Om de straatkinderen toch mee te laten profiteren van het evenement in hun land is One4Brazil opgericht. Hopelijk gaan dus zoveel mogelijk consumenten en bedrijven die een voetbalpoule willen opzetten dat via ons doen om zo ook hun maatschappelijke betrokkenheid te tonen.'
Multimediale campagne
Verschillende bekende Nederlanders verlenen hun medewerking aan het initiatief. Zo zijn onder andere Sef, Barry Hay, Ruben Nicolai, Do en Robert de Hoog te zien in de commercials en online uitingen die door VICE zijn geproduceerd. BrandDeli en VICE zetten belangeloos hun mediaruimte in.
BrandDeli CEO Allard Ruyl: 'Wij zenden de commercials uit op al onze twaalf tv-zenders. BrandDeli zorgt er hiermee voor dat miljoenen Nederlanders in aanraking komen met One4Brazil. Hopelijk gaan mensen na een eerste kennismaking op tv of online massaal meespelen en doneren, zodat One4Brazil een groot succes wordt.'
Thijs Boon, Managing Director bij VICE: 'VICE brengt One4Brazil online onder de aandacht van consumenten en bedrijven, zodat het een multimediale campagne wordt met een groot bereik.'
Meer uitgebreide uitleg over One4Brazil in onderstaande video.
Meer WK 2014-nieuws en achtergronden in het WK 2014 Dossier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!