Het merkonderzoek richt zich op Brand Salience – de kans dat de consument aan jouw merk denkt tijdens het (aan)koop moment. Dit toetsen we met behulp van impliciete technieken, voor 15 branche gerelateerde category entry points. Dit zijn de wie, wat, waar en wanneer momenten waarbij consumenten idealiter aan je merk zouden moeten denken. Daarnaast onderzoeken we de uniqueness en fame van de distinctive brand assets van alle deelnemende merken. Denk hierbij aan logo’s, kleuren, vormen en iconen.
Het merkonderzoek geeft je antwoord op merkvragen als:
- Wat is de positie en ontwikkeling van jouw merk ten opzichte van de branche
- Wat zijn de momenten waarop er nog onvoldoende aan jouw merk wordt gedacht en waar liggen de groeikansen?
- Welke visuele identiteit koppelt men sterk aan je merk en welke elementen verwart de consument met concurrerende merken?
- Wat is de impact van marketinginspanningen op het merk en de business?
Voor meer informatie over onze brandtracker klik hier. Voor meer achtergrond over How Brands Grow en onze visie op merkonderzoek kun je hier de whitepaper downloaden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!