'Oprechte aandacht staat met de opmars van email, sms en social media onder druk, aandacht lijkt steeds vluchtiger te worden.' Dat zegt driekwart van de mensen die zijn bevraagd in een onderzoek door wenskaartengigant Hallmark. ('De onderzoeksresultaten zijn verkregen uit een representatief online survey in Nederland, onder ruim 500 respondenten, verricht in februari 2014.') Nog een conclusie uit het onderzoek die de opdrachtgever niet onhandig uitkomt: 'Gelukkig waardeert 78 procent van Nederland een kaartje meer dan een sms of bericht via email of social media.'
Hallmark haalt er zelfs een mediapsycholoog bij, Mischa Coster, en hij onderschrijft deze ontwikkeling: 'Ondanks het feit dat de komst van social media en mobile messaging ons zeer veel hebben gebracht op het gebied van efficiency, bereik en frequentie van contact, is het belangrijk om ook de diepgaande en oprechte momenten van contact in te bouwen. Mensen ervaren die diepgang en oprechtheid extra sterk indien "de ander" in het contactmoment heeft moeten investeren.'
Het is een wat lange inleiding op de nieuwe campagne die Lemz samen met Wefilm maakte voor Hallmark, maar het gaat er dus om dat de consument in gaat zien dat hij 'in het contactmoment moet investeren'. De makers bedachten dat het in beeld brengen van de primaire reacties van moeders op een lieve wenskaart, de waarde van diepgang en oprechtheid het best aantonen. De verborgen camera - geen onbekend middel voor Wefilm - die ingebouwd werd in een wenskaart, filmde de échte reacties van moeders. En dat werkt:
En verder
De commercial is vanaf 1 mei (precies 10 dagen voor moederdag, 11 mei) te zien op televisie, maar ook in pre-rolls en online advertising. Op de site www.weeszuinigopwiejeliefis.nl is een making-of te zien die de aanpak van het experiment in beeld brengt. Die mini-docu (zie ook hieronder), wordt behalve op de campagne site ook gepusht via PR, bloggers en social media, zegt Tim Claassen, strateeg en partner bij Lemz. Claassen: 'De TVC, making-of en extra conversiegedreven online inzet verwijzen mensen naar de Hallmark site. Daar is een actie ("2e kaart gratis") om het sturen van echte aandacht nog makkelijker te maken.'
Mini-docu:
Credits
Bureau: Lemz
Productiemaatschappij: Wefilm
Klant: Hallmark
Muziek: Sizzer Amsterdam
Media: Stroom
Over Hallmark Cards Nederland
Hallmark Cards Nederland is onderdeel van Hallmark Cards Continental Europe. De grootste leverancier van wenskaarten in Nederland en België is marktleider in de Benelux. Jaarlijks vinden miljoenen wenskaarten van Hallmark Cards hun weg naar de consument. Door middel van wenskaarten - al dan niet digitaal - wil Hallmark Cards een bijdrage leveren aan het bevorderen van de communicatie tussen mensen, en het tonen van gevoelens, zoals liefde en vriendschap. Hallmark Cards Continental Europe is onderdeel van het Amerikaanse Hallmark Cards - concern. (Bron: Hallmark)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!