In 2017 zal evenveel op mobiele devices worden gebrowsed als op desktops. Dat blijkt uit onderzoek van Adobe.
Daarnaast kwam ook de trend van mobiel video kijken naar boven in het onderzoek. Mensen consumeren meer media dan vijf jaar geleden, twee uur per dag meer om precies te zijn. Zij bekijken video's vanaf verschillende devices en mobiel kijken is het meeste gegroeid.
Video views per industrie
Media & entertainment en sport worden het meeste op mobiel bekeken. 'Vooral vanwege het feit dat deze industrieën afhankelijk zijn van advertising en video hun primaire bron van inkomsten is', aldus Adobe.
De automotive industrie had bijvoorbeeld twee keer zo veel videoviews als gemiddeld. Daarna volgen verpakte consumentengoederen en internet & telecom. Retail, travel en finance (de industrieën die over het algemeen meer worden geassocieerd met online verkoop en boekingen) liepen achter op het gemiddelde.
Mobiel advertentiebudget
Het aantal advertenties dat werd getoond op mobiele apparaten is sinds het eerste kwartaal van 2014 bijna 40% gestegen. Echter is er een duidelijk gat te zien tussen de hoeveelheid consumenten die content bekijkt op hun mobiele device en de investeringen die merken doen in het kanaal. Het bedrag dat aan mobiele advertenties wordt uitgegeven stijgt wel, in het afgelopen jaar steeg het globaal met 50% en in Europa met 54%.
Over het onderzoek
Adobe analyseerde voor de ‘Adobe Digital Index’ mer dan 214 miljard digitale advertenties, 201 miljard online gestarte video’s en 100 miljard website-bezoeken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!