Het Italiaanse luxe automerk Maserati heeft de MC20 supersportwagen gelanceerd tijdens internationale ‘Maserati Day.’ De digitale wereldpremière van de sportwagen werd bijgewoond door een select groepje genodigden, diverse coryfeeën van het Maserati-team en duizenden online fans van over de hele wereld. Zij zagen hoe de jongensdroom zijn online première beleefde op het productlanceringsplatform Toast, ontwikkeld door het digitale ontwerpbureau Resn. E-fietsenmerk VanMoof presenteerde eerder dit jaar de S3 en X3 e-bikes op het platform.
Interactieve livestream
Het evenement, MMXX, vond plaats op het Autodromo di Modena racecircuit. Automotive influencer James Walker, beter bekend als Mr. JWW. De aanwezigen hielden zich aan de geldende coronarichtlijnen door plaats te nemen in verschillende Maserati-modellen. De livestream was te volgen op de House of Maserati-website, die dienstdeed als een virtuele expositieruimte voor de lancering. Resn legt uit dat het publiek de mogelijkheid had om interactief deel te nemen aan de presentatie door het geven van live commentaar of door gebruik te maken van de Maserati reactie-iconen. De lancering van de MC20 was het afsluitende evenement in een serie online premières die Maserati dit jaar samen met digitale bureau op de House of Maserati-website bracht.
Platform Toast
Het platform of systeem Toast is volgens Resn, dat kantoren heeft in Amsterdam en Wellington, een systeem dat het bureau ontwikkelde voor brands om immersive online productlanceringen te presenteren. Met het platform zegt het bedrijf de oplossing te bieden voor de toenemende vraag naar digitale productlanceringen. ‘Toast biedt bedrijven de mogelijkheid virtuele ervaringen te creëren die net zo opwindend en dynamisch zijn als live evenementen.’
Community-gevoel
Rik Campbell, algemeen directeur van Resn noemt Toast een onderscheidend systeem: 'Met Toast kunnen we een veel groter publiek bereiken dan door middel van traditionele evenementen. Het systeem zorgt met de diverse mogelijkheden tot interactie voor een community-gevoel en dat gevoel, die connectie met het merk, is belangrijk in de huidige mondiale samenleving.’
De Maserati evenementen zijn terug te kijken op de House of Maserati website.
Lees ook: VanMoof presenteert e-bikes voor 6000 fans tijdens top notch interactief event