Lidl en McDonald's crisisbestendig

Lidl en McDonalds zagen de omzet in de afgelopen vijf crisisjaren tot 22 procent stijgen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De crisis blijkt ook winnaars te kennen. Uit een analyse van het FoodService Instituut (FSIN) blijkt dat Lidl, McDonalds en ook restaurantketen Van der Valk de omzet in de afgelopen jaren stevig hebben zien stijgen. Soms tot zelfs 22 procent.

FSIN vergeleek het uitgavenpatroon van consumenten aan eten en drinken in 2008 met nu.

Ook Starbucks en vergelijkbare ketens en La Place, het restaurant van warenhuis V&D, konden de verkopen fors laten stijgen.

Wél getroffen door de crisis waren de cafés (-22 procent), speciaalzaken als de slager, bakker en groentenman (-13 procent), snackbars (-16 procent) en bedrijfskantines (-15 procent).

Bron: NOS

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie