Premium

La Place lanceert online campagne 'Hou van Natuurlijk'

De boodschap die overgebracht dient te worden: 'Alles wat je bij La Place eet of drinkt is 100% natuurlijk, dagvers en huisgemaakt.'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

&;Alles wat je bij La Place eet of drinkt is 100% natuurlijk, dagvers en huisgemaakt.&; Die boodschap wil La Place overbrengen met de online commercial die vrijdag is gepubliceerd (bureau: Ara). De commercial (full credits onderaan dit bericht), maakt onderdeel uit van de campagne ‘Hou van natuurlijk’. De commercial is een animatie die is gemaakt met vers fruit en verse groentes. La Place: &;Ieder decor is stronkje voor stronkje met de hand opgebouwd. De kijker wordt zo de verse wereld van La Place in getrokken.&;

Met de claim &;100 procent natuurlijk&; wil La Place niet zeggen dat de grondstoffen allemaal biologisch zijn, dat groente en fruit onbespoten is, of dat het gebruikte (vis)vlees de hoogste waardering in het classificatiesysteem van de Dierenbescherming (drie sterren) geniet. De woordvoerster van La Place, Lilly Wanjon, zegt: &;La Place gebruikt geen onnatuurlijke toevoegingen. Alles wat je blij La Place eet of drinkt is vrij van e-nummers die geen natuurlijke basis hebben. Alles bij La Place is verder vers op de dag zelf aangeleverd.&; Volgens Wanjon geeft smaak de doorslag bij de inkoop van ingrediënten. &;Ongeveer 30 procent van onze inkoop is biologisch. In ieder geval doen we de inkoop direct bij boeren en telers.&;

De zalm in het filmpje komt van een Schotse zalmkwekerij. Hoe natuurlijk is dat dan? &;Nee, dat is inderdaad geen wilde zalm, maar je zou kunnen spreken van een tussenvorm. De zalmen worden opgekweekt in grote bassins op open zee en zwemmen uiteindelijk zelf terug naar zoet water. We proberen permanent de juiste afweging te maken. We doen in ieder geval ons best.&;

Fruitmuur
Eerder deze week plaatste La Place een eetbare abri op het Rokin in Amsterdam. De ‘fruitmuur’ was volgens La Place binnen de kortste tijd leeggegeten. &;Gedurende de hele dag zijn de bananen, appels, sinaasappels, druiven en aardbeien aangevuld. De Amsterdammers bleken opvallend vaak te kiezen voor bananen en appels.&; Voor deze buitenreclamespecial werd het caisson van de abri dusdanig omgebouwd dat er verschillende pasvormen waren voor diverse soorten fruit. La Place heeft gefilmd hoe voorbijgangers hierop reageerden:


De buitenreclamecampagne van La Place loopt tot en met dinsdag 21 april en is zichtbaar op abri’s en in masten door heel Nederland. Het gaat om in totaal 1800 vlakken.

Credits
Bureau: Ara
Copy: Helmut Vleugels
Art: Leon Bouman
Illustrator: Rob Jacobs
Account: Joelle Gademan, Rinske Wilod Versprille, Douwe Oppedijk
Opdrachtgever: La Place: Kim Kleine Staarman, Marieke Boer, Derk Meuter 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie