Premium

'Ik begrijp niet dat je van roddeljournalistiek je vak maakt'

Het mediaportret van Ingo Heynen, CEO Hill+Knowlton Strategies

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vertel me welke media je gebruikt en ik zeg wie je bent. Onze rubriek ‘Het mediaportret van’. Deze keer  Ingo Heynen, CEO H+K Strategies 

Wat lees of luister je iedere ochtend als eerste?

De wekker gaat af in de vorm van het Radio 1 Journaal. Beneden in de keuken staat meestal radio 2 of radio 3 op, terwijl ik De Volkskrant en het Brabants Dagblad (ik woon in het Rivierenland) lees.  

Heb je nog een papieren krant?

Twee dus. Thuis. Het inkt op je vingers blijft vertrouwd voor me. Voor de langere achtergrond en duiding hebben kranten sowieso nog een belangrijke functie, hoewel video dit snel kan gaan overnemen. Op kantoor lees ik ook altijd nog in ieder geval de papieren versie van het FD. Online is er voor het snelle nieuws.

Welke tv-programma heeft jouw leven veranderd?

Ik kijk graag tv en nog steeds redelijk lineair. Maar over ‘game changing’  TV programma’s heb ik nog nooit iemand horen praten en heb dat zelf ook nooit zo ervaren. Er zijn wel programma’s, met name uit mijn jeugd, die in mijn geheugen gegrift staan. Q&Q bijvoorbeeld. Maar ik heb jarenlang in Duitsland gewoond, dus Wetten Dass, die Tagesschau en Dat Aktuelle Sportstudio waren daar vaste kost. De tunes heb ik nog steeds in mijn hoofd zitten.     

Met welk medium wil jij liever niet gezien worden?

Met roddelbladen kan ik helemaal niets. Ik kan niet goed begrijpen dat je van roddeljournalistiek je vak maakt, noch begrijp ik waarom je die verhalen consumeert.  

Welk tv-programma zap je meteen weg?

Series die ik niet volg. En ik volg nauwelijks series, dus er valt tegenwoordig nogal wat weg te zappen. Ik moet wel zeggen dat ik het bingekijken laatst wel heb ontdekt: in 1 keer alle afleveringen achter elkaar kijken. Helaas is het nogal tijdrovend…

Mijn ideale radiomoment is… 

Door de weeks in de auto, vooral aan het begin en het einde van de dag, om het nieuwste nieuws te horen. Bijna altijd Radio 1. Kunststof is een geweldig programma ’s avonds in de auto, dat zijn echt heerlijke interviews. In het weekend zitten we veel in onze keuken en staat Radio 2 aan en dan vind ik met name Spijkers met Koppen nog steeds heel leuk om naar te luisteren.  

Aan welk programma koester je de mooiste jeugdherinnering?

Toch die programma’s waar we met het hele gezin op vrijdag- of zaterdagavond naar keken. Zoals gezegd heb ik een fiks deel van mijn jeugd in Duitsland gewoond, dus grote showprogramma’s als Wetten Dass stonden toen op, zoals dat hoorde in de jaren ’70 en ’80.

Als de krant een meneer is dan zijn sociale media…? 

Onophoudelijk kletsende tieners. Zelf zit ik op Facebook, LinkedIn, What’s App. Daar wordt door volwassenen al veel afgekletst, maar als ik zie wat mijn tieners thuis via Instagram, Snapchat en What’s App allemaal bespreken, althans de frequentie en hoeveelheid van berichten, dat is ongelooflijk veel. En het stopt niet. Nooit. Ook ’ s nachts niet, als je niet oplet.  

Welke titel zou jij graag restylen?

Eigenlijk alle online versies van kranten. Weinig overzichtelijk, vaak traag ladend, niet direct uitnodigend om te lezen.  

Welk blad is jouw guilty pleasure?

Esquire. Ik moet veel reizen en meestal koop ik &;m op Schiphol. Een mooi vormgegeven blad, met interessante en vaak hilarische verhalen of stukjes tekst, veel grappige onzin tussen het serieuze door. Aan de advertenties te zien ook nog steeds goed draaiend. Tenzij ze die gratis weggeven natuurlijk…

En wat is jouw geheime tip?

Het blad Helden. Echt heel mooie sportverhalen.  

Als jij een site zou zijn, hoe ziet die er dan uit?

Homepage strak en duidelijk, opinierend van aard, en als je verder zoekt zie je grappige hoekjes en soms een verborgen pagina met verrassende informatie.  

Gaat naar bed met?

Als je media bedoelt: een boek. Mijn telefoon ligt dan beneden, even geen nieuws meer. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie