GUP magazine, hét platform voor hedendaagse kunst en documentaire fotografie, presenteert een korte film van Johan Kramer: ‘Camera Dream’. Met de film wil het platform haar internationale publiek meenemen op een onverwachte reis.
Eigen interpretatie
Met ‘Camera Dream’ wil Kramer de waarde en mogelijkheden fotografie duiden.De film is geinspireerd op het feit dat een fotograaf het publiek in vervoering kan brengen en de mogelijkheid biedt deze overal mee op reis kan nemen. De film is geschoten met een 16mm Bolex camera om de kijker een dromerige ervaring te bieden. De analoog opgenomen commercial vertelt een verhaal over de verbeelding.
Kramer zegt over de uitvoering: ‘Fotografie is een medium dat zich ergens bevindt tussen de werkelijkheid en de onwerkelijkheid, waarheid en geconstrueerde waarheid. Het is precies dit gegeven dat we terug willen laten komen in de film. Om het gevoel beter uit te beelden is de productie analoog opgenomen. Gedurende het proces kom je dan verrassingen tegen en onverwachte cadeautjes. De commercial moet voelen als een korte film, fris en visueel zo in elkaar steken dat er ruimte is voor eigen interpretatie.’
New Perspectives
‘Camera Dream' is een onderdeel van GUP’s missie om content te produceren die de relatie weergeeft tussen het brede en dynamische spectrum van fotografie en beeldende kunst. De film ging in première tijden het lopende event: ‘New Perspectives’.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!