Grolsch viert het 400-jarig jubileumjaar vol overgave. Eerder zagen we al een speciale website, een jubileumcommercial, een co-creatie jubileumcommercial en een speciaal beugelflesplop-event. Een jubileumblik kon er dus nog wel bij.
Overtuiging
Grolsch grijpt de gelegenheid aan om de adagia 'karakter tonen' en 'vol overtuiging vasthouden aan je ideeën' nog eens voor het voetlicht te brengen. Grolsch: 'Het is een stellige eigenschap van de heren die een cruciale rol hebben in de geschiedenis van Grolsch: Theo de Groen, Peter Kuijper en Gerard Brummer.'
Brummer
Het verhaal gaat dat reclameman Gerard Brummer weigerde om de ‘Vakmanschap is Meesterschap’ tv-commercial te veranderen. De brouwer: 'Deze werd vervolgens één van de langstlopende en meest succesvolle tv-commercials uit de Nederlandse geschiedenis.' De introductie van drie jubileumblikken zijn dan ook bedoeld als ode aan Gerard Brummer, en ter ere van 400 jaar karakter. De jubileumblikken verwijzen met hun design naar de tijd van Gerard Brummer. De introductie maakt deel uit van een reeks van speciale jubileumproducten die Grolsch dit jaar uitbrengt.
Beperkte oplage
Logo’s, lettertypen en kleuren die in het verleden zijn gebruikt voor bijvoorbeeld verpakkingen, glaswerk en reclames, komen terug in het ontwerp van de blikken. De nieuwe jubileumblikken met een inhoud van 0.5l zijn, in een gelimiteerde oplage en zolang de voorraad strekt, verkrijgbaar bij supermarkten en slijterijen met een verkoopadviesprijs van € 1,09 per stuk.
Nog meer jubileum
Ter ere van 400 jaar Grolsch introduceert de brouwer gedurende het hele jubileumjaar verschillende jubileumproducten. Naast deze jubileumblikken lanceerde Grolsch eerder dit jaar een jubileumverpakking met drie beugelflessen en een bijzonder Burgemeesterglas, en een 1,5l jubileumbeugel. Ook in het najaar volgen nog Grolsch 400 jaar productintroducties
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!