Fremantle Media kondigt aan dat het focus gaat aanbrengen op de productie van drama en entertainment in Nederland.
Die focus wordt aangebracht door de genres onder te brengen in twee specifieke key label brands. Georgette Schlick krijgt de leiding over het entertainment label, Blue Circle. Zij gaat nauw samenwerken met creatief directeur Raul ter Linden. Schlick was in het verleden ceo van facilitair bedrijf Dutchview, waarna ze in november de overstap maakte naar SBS. Begin 2013 namen Schlick en SBS alweer afscheid van elkaar. Het marktaandeel van SBS had de weg naar boven nog niet gevonden. Na SBS leidde Schlick tijdelijk de ruimtevaartonderneming van Michiel Mol, Space Expedition Corporation.
FourOne.Media is het drama label en wordt vanaf nu (weer) geleid door Willem Zijlstra. Hij is scriptschrijver van origine en startte zijn carrière bij John de Mol. In 2006 richtte hij FourOne.Media op dat series als Single en The Intern. FourOne.Media was succesvol met de SBS-serie Dokter Tinus. Voor Omroep Max maakte FourOne. Media zeer recent Heer en Meester. FourOne.Media is inmiddels overgenomen door Fremantle Media.
In 2009 kreeg Zijlstra de leiding over Blue Circle. Dat productiebedrijf is verantwoordelijk voor programma’s als The X Factor, Holland’s Got Talent, RTL Boulevard, RTL Late Night, Boer Zoekt Vrouw en Heel Holland Bakt. Zijlstra rapporteert – net als Schlick - aan de CEO van Fremantle Media, Cecile Frot-Coutaz.
Willem Zijlstra
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!