Zo gaat het nu eenmaal soms. Het is niet eenvoudig om voor elke bal perfect in te schatten waar deze terecht komt en om van oog-hand coördinatie nog maar niet te spreken. Misschien is het niet makkelijk, maar het is wel te trainen, Federer doet tenslotte veel dingen toch wel wat beter dan de eerste en beste amateur.
In de wereld van marketing en innovatie is het soms ook moeilijk om in te schatten waar de bal terecht komt: waar de markt precies heengaat of dat een innovatie wel of niet succesvol gaat zijn.
Toch gaat het hier niet om blind gokken, er zijn wel degelijk manieren om de ‘oog-hand coördinatie’ van marketing te optimaliseren. Helaas vinden veel marketeers dat binnen hun organisaties hier nog veel te weinig aandacht voor is. Recent onderzoek dat we vanuit Blauw Research, samen met het NIMA, hebben uitgevoerd laat zien dat slechts 25% van de marketeers in Nederland hun organisaties een 8 of hoger geven als het gaat om hoe ‘future proof’ hun organisatie is. Veel ruimte voor verbetering dus!
Veel van de marketeers geven aan dat ze vaak te vroeg (56%) of juist te laat (67%) iets op de markt hebben gebracht. Of dat ze een idee hadden waar te vroeg de stekker uit was getrokken (59%).
Timing van innovatie is niet eenvoudig, dat is ook een gemiste kans! Toekomstdenken is belangrijk. Het bepaalt het lange termijn bestaansrecht van je organisatie. Er is niet voldoende aandacht voor. Dat vinden marketeers zelf en ikzelf zie dat ook. En laten we wel wezen, het is ook erg moeilijk. Maar erg moeilijk is relatief. Door het inrichten van een Foresight proces in de organisatie wordt ‘erg moeilijk’ ‘gewoon moeilijk’ en dat wordt vanzelf ‘gewoon’. En dat gaat helpen meer succesvol te innoveren. Meer weten over Marketing en de Toekomst? Download hier het rapport.
Vragen over foresights? Neem direct contact op met Expertise Manager Marketing & Innovation Christian de Jong.
In de wereld van marketing en innovatie is het soms ook moeilijk om in te schatten waar de bal terecht komt: waar de markt precies heengaat of dat een innovatie wel of niet succesvol gaat zijn.
Toch gaat het hier niet om blind gokken, er zijn wel degelijk manieren om de ‘oog-hand coördinatie’ van marketing te optimaliseren. Helaas vinden veel marketeers dat binnen hun organisaties hier nog veel te weinig aandacht voor is. Recent onderzoek dat we vanuit Blauw Research, samen met het NIMA, hebben uitgevoerd laat zien dat slechts 25% van de marketeers in Nederland hun organisaties een 8 of hoger geven als het gaat om hoe ‘future proof’ hun organisatie is. Veel ruimte voor verbetering dus!
Veel van de marketeers geven aan dat ze vaak te vroeg (56%) of juist te laat (67%) iets op de markt hebben gebracht. Of dat ze een idee hadden waar te vroeg de stekker uit was getrokken (59%).
Timing van innovatie is niet eenvoudig, dat is ook een gemiste kans! Toekomstdenken is belangrijk. Het bepaalt het lange termijn bestaansrecht van je organisatie. Er is niet voldoende aandacht voor. Dat vinden marketeers zelf en ikzelf zie dat ook. En laten we wel wezen, het is ook erg moeilijk. Maar erg moeilijk is relatief. Door het inrichten van een Foresight proces in de organisatie wordt ‘erg moeilijk’ ‘gewoon moeilijk’ en dat wordt vanzelf ‘gewoon’. En dat gaat helpen meer succesvol te innoveren. Meer weten over Marketing en de Toekomst? Download hier het rapport.
Vragen over foresights? Neem direct contact op met Expertise Manager Marketing & Innovation Christian de Jong.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!