Gemiddeld duurt het 8 seconden om een online nieuwsartikel te laden binnen Facebook, verreweg het langzaamste van alle inhoud op Facebook. Met Instant Articles wordt de laadtijd tien keer zo snel als bij standaard online artikelen.
Een Instant Article is te herkennen aan de bliksemschicht bij het artikel en staat voor een snelle, maar ook interactieve ervaring. De artikelen bieden een reeks aan interactieve functies waar uitgevers en journalisten de content mee kunnen verrijken.
Door de telefoon bijvoorbeeld schuin te houden, kan worden ingezoomd en kunnen hoge resolutie beelden worden bekeken.
Andere mogelijkheden zijn interactieve kaarten, gesproken toelichtingen of mogelijkheden om te reageren op een specifiek onderdeel van het artikel (of dit te liken).
In het buitenland werken uitgevers al sinds mei van dit jaar met instant articles. Onder andere The New York Times, The Washington Post, Buzzfeed, en Bild zetten op deze manier artikelen op Facebook. De proef bleek succesvol dus wordt nu uitgerold naar andere landen.
beeld: TheVerge, National Geographic
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!