In maart hebben Ecover, het ‘groene’ afwasmiddelmerk, en het bedrijf Plastic Whale tijdens de Hiswa Boat Show een boot onthuld, gemaakt van Amsterdams grachtenplastic. Sinds deze week wordt deze bijzondere boot ingezet om in de Amsterdamse grachten naar plastic te vissen. Het opgeviste plastic wordt door Ecover omgezet in limited edition flessen Ecover afwasmiddel, die vanaf oktober te koop zullen zijn bij Albert Heijn.
Een miljoen zeevogels
Ecover wil met deze actie de Nederlandse consument informeren over het plastic afval dat via rivieren, kanalen en andere wateren in zee terechtkomt. Jaarlijks komen een miljoen zeevogels en zo’n 100.000 haaien, waterschildpadden, dolfijnen en walvissen om doordat ze plastic inslikken. Omdat er werk aan de winkel is, sloot Ecover een pact met Plastic Whale, een social enterprise met als missie ‘’s werelds wateren plasticvrij maken door waarde te creëren met plastic afval’. ‘Ik ben trots dat een bedrijf als Ecover zich aan Plastic Whale wil verbinden’, benadrukt oprichter Marius Smit van Plastic Whale. ‘Duurzaamheid en zorg voor de natuur zitten in de kern van Ecover besloten. Het bedrijf zet zich daadwerkelijk in voor schonere wateren.’
Waterleven
‘Hoe meer plastic we uit de wateren kunnen halen, hoe beter het is voor het waterleven. En als ecologisch bedrijf willen we zoveel mogelijk goed doen’, zegt Rudy De Vis, country-manager Benelux van Ecover.
Het opgeviste plastic wordt verwerkt tot een fles Ecover afwasmiddel. Ecover nodigt consumenten van Albert Heijn uit om mee te vissen. Op deze manier kunnen zij meewerken aan de limited edition fles afwasmiddel. Deze fles is vanaf 9 oktober, Dag van de Duurzaamheid, te koop bij Albert Heijn.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!