Duvel speelt met een nieuwe campagne in op de street art-trend: toegankelijke kunst voor iedereen waarin het dagelijks leven centraal staat. Onderdeel van de campagne, ontwikkeld door Storyboard, is de presentatie van het jaarlijkse Collection Glass van de brouwer, dat dit keer ontworpen is door straatkunstenaar Fake.
Naast het collectors item, dat verkrijgbaar zal zijn in de retail en horeca, kondigt Duvel een Art Walk aan in Amsterdam-Noord.
Samenwerking met artiesten en kunstenaars
Het Belgische biermerk nodigt sinds 2007 artiesten en kunstenaars uit om het Duvel-bierglas te voorzien van een eigen ontwerp. In 2020 was de eer aan Morrison Schiffmacher, zij vierde met haar ontwerp de culturele trend rondom tatoeages.
'Duiveltje leuker dan het engeltje'
Fake zegt met zijn ontwerpen altijd stof tot nadenken te willen geven om een dialoog op gang te brengen die toegankelijk en positief is. Voor het ontworpen bierglas wilde hij de spanning tussen de beeldmerken van Duvel, het engeltje en het duiveltje weerspiegelen.
‘We hebben eindelijk weer een stukje vrijheid herwonnen, na een lange periode van binnen zitten en regels volgen. We willen erop uit, de kroeg in, in gesprek met elkaar. We snakken naar ruimte en vrijheid, naar het stoute en ondeugende. In mijn ontwerp is het leven bij het duiveltje een stuk leuker dan bij het engeltje. De duvel kent geen regels en dat inspireert de engel. Ze lonkt naar hem en wil meedoen. Net als wij.’
Duvel Art Walk
Voor de Duvel Art Walk gingen de bierbrouwer en de kunstenaar samen op zoek naar kunstwerken die bij de samenwerking passen. Fake vertelt dat hij de bezoeker meeneemt langs de kunstroute met tien kunstwerken die hijzelf als rauw bestempeld Naast werken van hem worden er ook werken van andere street-artists zoals Shoe, Juice, Sjem Bakkus & Lars Brehm getoond. ‘De bezoekers kunnen daarbij intunen middels een speciale QR-code die toegang geeft tot de door mij ingesproken audiotour.’
De kunst is tot en met zondag 12 september te bezichtigen.
Lees ook: Speciaalbiermerk Duvel zet de jacht in op de Nederlandse millennial
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!