De jury van de Dutch PR Awards heeft de 12 beste pr-cases gekozen van het afgelopen jaar, verdeeld over vier categorieën: Stunt, Marketing, Non-profit en corporate. Op 15 mei vindt tijdens een feestelijke bijeenkomst de uiteindelijke verkiezing plaats.
Jury-voorzitter André Manning: ‘Het was een feest om de afgelopen week alle inzendingen te mogen lezen en te beoordelen. De inzendingen geven met recht een goed beeld van wat de Nederlandse pr- en communicatieadviesbureaus hun opdrachtgevers weten te bieden.’
Maak je werk meetbaar
De cases lezend heeft de jury wel al meteen een advies voor de sector. Manning: ‘Zorg er goed voor dat je je werk echt meetbaar weet te maken. Er wordt door bijna alle bureaus nog op een heel traditionele manier resultaat gemeten. De sector kan hier nog een goede slag slaan en ik verwacht daarin ook een actieve rol van de VPRA.’
GENOMINEERDEN:
Categorie Beste PR-stunt:
- Being There/ExPRTease/Shivers i.o.v. Eneco: NK Tegenwind fietsen
- Kumpany i.o.v. BEN: BEN even uit
http://www.mobiellozezondag.nl/
- TBWA/neboko i.o.v. Delta Lloyd: budget bejaardenhuis
Categorie Marketing:
- 2inBeweging/Gideon van Rietschoten i.o.v. Woningcorp. Dudok Wonen: verliefd op een Dudok woning
http://www.verliefdopeendudokwoning.nl/
- EtCetera/Red Urban i.o.v. Ditzo: Kijk kanker de wereld uit
- The Gardeners i.o.v. Marktplaats: pop-up veiling babyartikelen
Categorie Non-profit:
- Bijl PR/Triple Double i.o.v. KNGU: Het grote gymfeest 2014
- L&DJ PR i.o.v. Plastic Soup: Beat the Microbeat
- Wisse Kommunikatie/JWT Amsterdam i.o.v. SIRE: hulplijn voor mensen zónder psychische ziekte
Categorie Corporate:
- De Legitimiteit Groep in opdracth van het NMT: versterking positie beroepsgroep tandartsen
- Kumpany i.o.v. NS Stations: duurzaamheid bij Lost & Found
- Pride PR i.o.v. Intermax: effecten van internet op de samenleving
Het is dit jaar voor de derde keer dat Dutch PR Awards worden uitgereikt. Er waren 39 inzendingen.
De vakjury bestaat uit André Manning (Philips), Jan Christiaan Hellendoorn (o.a. Albert Heijn), Klaske de Jonge (Vodafone), Marjolijn Meynen (Rijksmuseum) en Noelle Aarts (Universiteit van Amsterdam) en de organisatoren David Gribnau (voorzitter VPRA) en Rocco Mooij (hoofdredacteur Communicatie).
De Dutch PR Awards worden georganiseerd door de VPRA, brancheorganisatie voor Public Relations en Communicatieadviesbureaus, in samenwerking met Adformatie Groep en vakblad Communicatie en mede mogelijk gemaakt door ANP Pers Support, BuzzTalk, De Perslijst, Dokter Klik, GraphFruits, Howards Home, Media Info Groep, PersPagina en Smart.pr.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!