Joe Public Take-Away Advertising versterkt de creatieve leiding met Marcel Hartog. Hij stapt over van J. Walter Thompson Amsterdam, waar hij sinds 2015 samen met Bas Korsten executive creative director was.
Hartog zegt dat hij overstapt omdat hij ondernemerschap wil ervaren bij het jonge bureau. Joe Public bestaat nu 5,5 jaar.
Niet uit onvrede
Hartog: ‘In de twee jaar bij J. Walter Thompson heeft het bureau alles gewonnen wat er maar te winnen valt, ik ben blij dat van dichtbij mee te hebben gemaakt. De overstap naar Joe Public maak ik dan ook zeker niet uit onvrede. Ik kan partner worden bij een bijzonder bureau dat de reclamewereld toch een beetje heeft veranderd met hun Take-Away Advertising formule en niet-pitch beleid.’
'Bureau met meerdere smaken'
Hartog zal bij Joe Public plaatsnemen in het management dat verder bestaat uit Jolies van Rijn (client services director) en oprichters Jeroen van Eck (strategy director) en Antoine Houtsma (creative director).
Houtsma: ‘Joe Public groeit dit jaar met 50%. Met de komst van Marcel kunnen we dit niet alleen opvangen maar zijn we ook weer op oorlogssterkte voor nieuwe klanten. We willen een bureau worden met meerdere smaken. Neem zijn bekroonde werk voor ALS en het Mauritshuis of de film met de ING hesjes, dat is toch weer heel ander werk dan wat wij maken voor OHRA of GAMMA maar wel weer in de lijn van onze Valentijnskus voor PostNL.’
Klanten en prijzen
Joe Public Take-Away Advertising is in de eerste 5 jaar van het bestaan drie keer genomineerd voor Bureau van het Jaar. Vaste klanten van het bureau zijn OHRA, GAMMA, TOTO, CDA, Fietsenwinkel.nl, Vrumona en Unilever.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!