De Nederlandse erotiekketen Christine le Duc (sinds 2003 onderdeel van de Duitse Beate Uhse Group) lanceert een nieuwe tv-reclame, werkt samen met influencers en zoekt de meest verleidelijke man.
Herpositionering
Deze uitgebreide campagne moet bijdragen aan de herpositionering van het merk. Die nieuwe marketingstrategie is hard nodig, bleek vorig jaar. Begin 2016 moest de keten de helft van de filialen sluiten door sterke online concurrentie. Lees ook 'Christine le Duc faalt met nieuwe marketingstrategie en sluit helft winkels.'
Marketingdirecteur Ursula de Mol: ‘Sinds augustus zijn we bezig met de herpositionering. Het draait nu meer om relaties. We laten zien hoe Christine le Duc je met spanning en verleiding kan helpen om de verbinding met je partner te verbeteren.’
Doelgroeponderzoek
In voorgaande campagnes werd de vrouw ‘meer solitair benadert’, vertelt De Mol. Dat moest anders. Moederbedrijf Beat Uhse zocht uit welke mensen het meest geneigd zijn (online) erotische artikelen te kopen. Uit het Customer Journey Report bleek dat de doelgroep "voor wie een optimale verbinding en verdieping in de liefde centraal staat" maar liefst 17 erotische artikelen per persoon, per jaar koopt.
Commercial
‘Daarom is liefde het toverwoord in de nieuwe campagnes’, zegt De Mol. Dat zie je ook terug in de allernieuwste tv- en radiocommercial. Die maakte Christine le Duc samen met Peer Media en regisseur Bobby Boermans.
Girls Squad
De televisiecommercial moet ook laten zien hoe divers de collectie is. ‘De oplettende kijker ziet tien verschillende lingeriesetjes’, zegt de marketingdirecteur. Eind 2016 is Christine le Duc gestart met haar eigen Girls Squad: een groep vrouwelijke influencers die via social media de diversiteit in de collectie laat zien. ‘Die Girls Squad heeft al een voorproefje van de collectie laten zien op hun eigen accounts.’
Influencers
De groep bestaat uit 25 influencers. Zij maken ieder op hun eigen manier liefde en intimiteit bespreekbaar, terwijl ze foto’s van de collectie delen. Zo heeft Me2we het over ouderschap en tijd vinden voor elkaar. Saskia van The Curvy Chapter vertelt over zelfvertrouwen en fashionblogger Red Reiding Hood deelt het verhaal van haar borstvergroting (met beelden uit de collectie).
Foto: Jennie from the blog
Meest verleidelijke man
Verder is het merk op zoek naar ‘De meest verleidelijke man van Nederland’. ‘De film Fifty Shades of Grey is de inspiratie', vertelt De Mol. 'Deze film is een hit en de dominante Christian Grey is daarin de ultieme verleider. Maar vinden wij Nederlandse vrouwen hem de meest verleidelijke man ooit? Dat gaan we uitzoeken.'
De komende weken kan iedereen dé man aanmelden die hun bloed sneller laat stromen. Mannen mogen trouwens ook zichzelf aanmelden. De zoektocht loopt tot en met 17 maart en wordt aangejaagd door mediapartner VROUW Magazine.
Focus op liefde
‘Je kunt jouw man in het zonnetje zetten en op die manier sluit de actie aan bij onze focus op liefde en relaties’, legt de marketingdirecteur van Christine le Duc uit. De 12 mannen met de meeste stemmen krijgen een plek op ‘De Meest Verleidelijke Mannen Kalender’. De hoofdprijs is een reis voor twee naar Ibiza, aangeboden door Corendon.