NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven, staakt de collectieve promotionele activiteiten op de advertentiemarkt. Daarmee valt het doek voor Cebuco voorgoed. Die beslissing vloeit voort uit de gewijzigde strategieën van de individuele lidbedrijven.
NDP Nieuwsmedia meldt in een persbericht dat de leden tegenwoordig zelf fors investeren in marketingcampagnes voor hun nieuwsmerken. NDP Nieuwsmedia: 'Cebuco liep in de afgelopen jaren op deze ontwikkeling vooruit met de claim: "Elke reclameboodschap verdient de impact van het nieuws." Tot die tijd promootte Cebuco het mediumtype dagbladen - ongeacht het nieuwsmerk. Inmiddels promoten de individuele lidbedrijven juist hun nieuwsmerken - ongeacht het mediumtype.'
De heroriëntatie gaat ten koste van 3 fte. Voor de betrokken medewerkers wordt gekeken naar mogelijkheden tot herplaatsing.
NDP Nieuwsmedia wil voor adverteerders, mediabureaus en de sales- en marketingafdelingen van de lidbedrijven een belangrijke partner blijven op het gebied van onderzoek en analyse. Het gaat de activiteiten op de advertentiemarkt dan ook concentreren op onderzoek. Olaf Croon (tot nu toe directeur van Cebuco) en Erik Grimm (research director) vormen het beoogde team om deze opdracht gestalte te geven. Dit zal gebeuren onder de vlag van NDP Nieuwsmedia.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!