Renault lanceert een nieuwe campagne: ‘Raad de Sneeuwhoogte’. De campagne behelst een online platform, waar wintersportliefhebbers worden uitgedaagd de sneeuwhoogte te raden op 20 februari om 15.00 uur in Tignes op basis van de actuele weersinformatie en een livestream van het skigebied. De campagne loopt van 15 januari tot en met 20 februari van dit jaar.
Het verantwoordelijke reclamebureau, Dorst & Lesser, zegt dat Renault met de campagne ‘Raad de Sneeuwhoogte’ inspeelt op de online buzz rondom het wintersportweer. De campagne om zichtbaarheid te creëren voor de Renault Captur Helly Hansen, 'de auto waarmee geen wintersportgebied onbereikbaar is , daagt heel Nederland en België uit te raden hoeveel sneeuw er op 20 februari 2015 om 15.00 uur ligt in het populaire Franse skidorp Tignes. De campagne is een samenwerking met #039;http://www.hellyhansen.com/" target="_blank">het Noorse kledingmerk Helly Hansen en wordt ondersteund door radio, online en offline communicatie.
Iedereen kan op www.raaddesneeuwhoogte.nl een voorspelling doen van de sneeuwhoogte. Op het platform staat het actuele weerbericht en een livestream van Tignes, waarop de voorspelling gebaseerd kan worden. De deelnemer die als eerste de voorspelling doet die het dichtst bij de daadwerkelijke sneeuwhoogte zit, wint een wintersportweekend voor 4 personen naar Tignes met de Renault Captur Helly Hansen.
Dit is de trailer:
Credits
Opdrachtgever: Renault Nederland (Jos van den Bergh en Inge Reichman) - Renault BeLux (Xavier Laporta en Myriam Baya)
Bureau: Dorst & Lesser
Creatie & copy: Dorst & Lesser
Development: Wirelab
Productiemaatschappij: Shoot the Rabbit